יום מתוח בחברון לפני כיפור: מחבלת ניסתה לדקור הבוקר (שלישי) חייל, ונורתה בתגובה על ידי כח צה"ל. הצבא החליט על סגר כללי על יהודה ושומרון עד מחר בחצות. 



האירוע התרחש במחסום שנקרא חסם שוטר. הלוחמים במקום זיהו פגיעה בפלג גופה התחתון של המחבלת, אך בתחילה לא התקרבו אל המחבלת שהחזיקה תיק, בשל חשש ממטען. לאחר סריקות על גופה היא החלה לקבל טיפול מהלוחמים בשטח, כאשר מצבה התברר כקשה. 



מדובר צה"ל נמסר כי "בוצע ניסיון דקירה בעמדה צבאית בחברון. בתגובה, בוצע ירי לעבר המחבלת וזוהתה פגיעה. אין נפגעים לכוחותינו והמחבלת מקבלת טיפול רפואי על ידי הכוח בנקודה".



כמו כן במהלך שעות הלילה נהרג פלסטיני שניסה לבצע פיגוע סמוך לחברון. האירוע החל לאחר שהתקבל דיווח על חסם אבנים שהוצב על ציר תנועה הסמוך לחורסה, דרומית מערבית לחברון, כוח שקפץ למקום שמע פיצוץ ובסריקות נמצא פלסטיני הרוג.


המחבל ההרוג, דיא תלאחמה בן ה-23. צילום: פייסבוק 

מבדיקה ראשונית של האירוע עולה כי הפלסטיני, דיא תלאחמה בן 23, נהרג כתוצאה מרימון שהתפוצץ בעת שניסה להשליכו לעבר רכב צבאי. עוד התברר בחקירה כי מדובר בפעיל של הג'יהאד האסלמי שאחיו עצור מנהלי בישראל.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, כוחות המשטרה ולוחמי מג"ב באזור יהודה ושומרון שלושה מבוקשים. מתוכם מבוקש אחד החשוד במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. המבוקשים הועברו לחקירת השב"כ.