שני תושבי בית ג'אן נתפסו לאחר שירו בצבי וערפו את ראשו במהלך פעילותם כמתנדבים במשטרה ביום הכיפורים. השניים נתפסו שניות ספורות לאחר שירו בצבי באמצעות רובה צלפים וכאמור כרתו את ראשו. החשודים עוכבו לחקירה ומסרו הודאה מפורטת לחוקרי רשות הטבע והגנים בה הם קשרו את עצמם לאירוע.



ברשות הטבע והגנים מדגישים כי הצבי הוא חיית בר מוגנת אשר אוכלוסייתה מצומצמת מאד ונתונה בסכנה מתמדת. רשות הטבע והגנים תפעל במהירות האפשרית על מנת למצות את הדין עם החשודים.

כמו כן, בבקעת יבניאל נתפס חשוד בצייד חוחיות. אשר ברשותו נמצא ציוד ללכידת ציפורים: כלוב ,מקלות ורשתות, במהלך החיפוש שערכו פקחי הרשות ברכבו נמלט החשוד רגלית אך נתפס כעבור זמן קצר. החשוד נחקר בתחנת משטרת טבריה וקשר את עצמו לאירוע.

באזור העמקים נתפסו ארבעה חשודים בצייד חוגלות כשברשותם רובה צייד, בסריקות שערכו פקחי הרשות בשטח נמצאו 15 חוגלות מתות, החשודים נחקרו בתחנת משטרת עפולה.
עוד במהלך החג, דיווחו אזרחים לרשות הטבע והגנים על בעלי חיים פצועים: חסידה נפצעה בבריכות הדגים של קיבוץ המעפיל. חיויאי נפצע באזור מודיעין ופרא נפצע בנחל יחם. החיות נאספו ע"י פקחי הרשות וחלקן הועבר לקבלת טיפול רפואי.

רובה רגר, בו השתמשו השניים שצדו צבי וערפו את ראשו

 
בדרום נצפה צייד לא חוקי מכלי רכב נוסע, אשר סרק בעזרת זרקור את שטחי קיבוץ שובל. הרכב החשוד הבחין בפקחי רשות הטבע והגנים ונמלט במהירות מהמקום כשהוא משאיר אחריו כלב מאומן ומיומן בצייד חיות בר. במהלך הסריקות אחר הרכב הנמלט נמצא האחרון נטוש באחד מערוצי הנחלים באזור ומבדיקת המשטרה עולה שמדובר ברכב גנוב.

תוך כדי העבודה בשטח זה - נכנס לשטח כלי רכב נוסף אשר עורר את חשדם של הפקחים. הפקחים סגרו על הרכב והצליחו לתפוס כלב צייד נוסף כשבפיו שועל אשר ניצוד על ידו דקות קודם לכן. שני התיקים בחקירה.
בסך הכול טיפל חפ"ק רשות הטבע והגנים בכ-70 דיווחים ואירועים במהלך החג בין היתר בשת"פ עם משטרת ישראל , כיבוי אש , קק"ל , מתנדבים ואזרחים רבים.
רוני מלכא, מנהל חטיבת פיקוח ואכיפה ברשות הטבע והגנים: "כמדי שנה אנחנו נערכים להגן על ערכי הטבע, הנוף והמורשת. לצערנו, גם השנה היערכות זו היתה מוצדקת ונתפסו ציידים לא חוקיים, כובו מספר שריפות ונמנעו מס' מקרי וונדליזם קשה בטבע. אנשינו ימשיכו לעשות עבודתם 365 ימים בשנה וישמרו על אלה שאינם יכולים לבקש את העזרה".

צילומים: אלי גבאי, רשות הטבע והגנים