קבוצת ההורים ששכלו את ילדיהם במלחמת לבנון השנייה פרסמה הערב (רביעי) מכתב בו הביעו  סיפוק מההחלטה שלאל מנות את תת אלוף גל הירש למפכ"ל המשטרה אך מתחו בו ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה.



"הסרת מועמדותו של גל הירש, מפקד האוגדה שכשל במלחמת לבנון השנייה, איינה סיבה למסיבה" נכתב במכתב אך צוין כי "עם ישראל זכה לברכה משמעותית וחשובה לשנה החדשה, מינוי מפכ"ל אחר וראוי".



במכתב נמתחה ביקורת קשה על התנהלות הממשלה בהפקת לקחים ממלחמת לבנון השנייה: "אנחנו מודאגים מדרך קבלת ההחלטות חסרת האחריות של ממשלת ישראל, היום 42 שנים למלחמת יום הכיפורים ומתברר כי חברי ממשלת ישראל לא למדו ולא הפיקו את הלקחים מדוחות אגרנט ווינוגרד" נכתב.



המכתב פורסם לאחר שמוקדם יותר הערב, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן הודיע הערב לתת אלוף במיל׳ גל הירש כי לצערו הרב, עקב התמשכות הליך הבדיקה ואי קביעת מועד לסיומו, הוא נאלץ להסיר את מועמדותו לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל. 

השר ארדן הוסיף כי  ״לפני כחודש הודעתי שגל הירש הוא המיועד לתפקיד המפכ׳׳ל. גל הוא אדם טוב, ערכי, ישר ומוכשר. הוא ביטחוניסט עם קבלות לאורך שנים רבות. מאז ההודעה, עובר גל לצערי מסע של השמצות והכפשות, רצח אופי ועלילות. הציבור מרגיש את זה ומביע תמיכה רבה בגל ובמועמדותו. הליך הבדיקה המתקיים בעניינו של גל נמשך כבר זמן רב. חוות הדעת עוד לא הוגשה לוועדת טירקל והשלמת ההליך לא נראית באופק". 

ארדן: "הוא אדם נקי ולא דבק בו רבב"

"אני מבקש להבהיר לציבור שהפרטים המוגדרים בתקשורת כ׳׳עננה׳׳ הקשורים לפעילותו העסקית של גל לפני שנים, הוצגו לי על ידי אנשי משרד המשפטים: גל הירש אינו חשוד בדבר ואיש לא התלונן כנגדו. הוא אדם נקי ולא דבק בו רבב! לצערי, במדינת ישראל בדיקת מועמדים איננה מוגבלת בזמן ובימים האחרונים הובהר לי שהתהליך עוד יימשך זמן לא ידוע של שבועות לכל הפחות", הסביר השר לביטחון פנים. 

"בנסיבות אלה ומתוך אחריות למשטרת ישראל, הודעתי לגל בצער רב שיהיה עליי לבחור במועמד אחר אף שראיתי בו כמועמד המתאים ביותר. אני מצטער צער רב על הנזק שנגרם לגל ולמשפחתו. אני מצדיע לגל על נכונותו של אדם חזק ואמיץ לעזוב את החיים הנוחים בחוץ ולהסכים להתייצב למשימה. אני מאמין שעלינו לבדוק את עצמנו היטב כיצד קורה שאדם ערכי וראוי אינו מתמנה לתפקיד אליו ייעדה אותו ממשלת ישראל", הוסיף ארדן.

נתניהו: "הירש הוא האיש הנכון לתפקיד המפכ"ל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב גם הוא להחלטה וסיפר כי "לפני כחודש נבחר תת אלוף במילואים גל הירש על ידי השר לביטחון פנים גלעד ארדן כמועמדו לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל. הבעתי את שביעות רצוני מן המינוי ואת הערכתי הגדולה למועמד - איש רב זכויות בעשייה לביטחון המדינה. גל הירש הוא האיש הנכון לתפקיד המפכ"ל - כך אז חשבתי וכך אני חושב גם היום. אלא שתהליך המינויים אצלנו הוא קשה, מתמשך, פוגעני וללא ספק ראוי לבחינה מחודשת".
 
 "כבר חודש ימים ששמו הטוב של גל הירש נפגע חדשות לבקרים. ועל מה? על כך שהסכים לעזוב עשייה מוצלחת ולהתייצב למשימה לאומית מאתגרת וחשובה לכל אזרחי המדינה", הוסיף ראש הממשלה.