תת אלוף במיל' גל הירש התייחס הבוקר (חמישי) להחלטה להסיר את מועמדותו לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל (המפכ"ל).



בהודעה שמסר מחוץ לביתו בראש העין אמר: "ראיתי זאת כזכות גדולה והזדמנות גדלה לשרת ולהשפיע למען אזרחי ומדינת ישראל. אמש הובהרה לי תמונת המצב, כשתהליך המינוי התמשך והבאתו לאישור לא נראתה באופק. לאחר שפנו אליי בנסיבות האלה, ברור היה לי כי נתניהו וארדן אינם יכולים לממש רצונם למנות אותי ועליי להמשיך בדרכי".



"אני חייל של עם ישראל, לא ביקשתי להיות מפכ"ל אך כשנקראתי למשימה התייצבתי. אני מודה למשפחתי שעוברת איתי את הנחשולים האלה. מודה לנתניהו ולארדן על הבחירה בי, על האמון, על המנהיגות ועל עמידתם האמיצה לצידי במהלך החודש הקשה שעבר עלי ועל בני משפחתי. תודה מיוחדת להמוני בית ישראל על המילים המחזקות, על החיבוק החם ועל האכפתיות שאין לה גבול - אתם מחממים את ליבי", אמר הירש.



"כל מה שרציתי זה לשרת את אזרחי המדינה"


על העיכוב בתהליך הבדיקה אמר: "אני בן 51 שנים, וב-30 יום למדתי שיעור על בשרי שאני יוצא ממנו דואג ומוטרד על הרוח הרעה שחיה בנו ועם תהיות על מצבה של הדמוקרטיה ועל עמוד השדרה הבין-לאומי, על ערכים והיעדרם. מאז גיל 14 עמדתי לרשותה של מדינת ישראל, וכל מה שרציתי תמיד זה לשרת את אזרחי המדינה ואת האדם ברחוב. אני מתכון להמשיך ולהשפיע ככל שאוכל, לחנך לערכים, לפתח מנהיגות צעירה ולעשות למען המדינה. מאוד רציתי לשרת כמפכ"ל המשטרה, אעשה זאת בדרך אחרת".



הירש ביקש לברך את משטרת ישראל על פעילותה במהלך החגים: "בתקופה הזו חוגג עם ישראל בזכותם של כוחות הביטחון ולשוטרים ולמתנדבים חלק גדול וחשוב בביטחון המדינה. איחולים חמים להצלחה למשטרת ישראל וישר כוח לעוסקים במלאכה".



כזכור, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן הודיע אמש להירש כי עקב התמשכות הליך הבדיקה ואי קביעת מועד לסיומו, הוא נאלץ להסיר את מועמדותו לתפקיד.



בהודעתו מסר ארדן: "גל הוא אדם טוב, ערכי, ישר ומוכשר, הוא ביטחוניסט עם קבלות לאורך שנים רבות. מאז ההודעה, עובר גל לצערי מסע של השמצות והכפשות, רצח אופי ועלילות. הליך הבדיקה המתקיים בעניינו של גל נמשך כבר זמן רב. חוות הדעת עוד לא הוגשה לוועדת טירקל והשלמת ההליך לא נראית באופק".



בהודעתו ביקש להבהיר ארדן לציבור כי "הפרטים המוגדרים בתקשורת כ'עננה', הקשורים לפעילותו העסקית של גל לפני שנים, הוצגו לי על ידי אנשי משרד המשפטים"  וכי "גל הירש אינו חשוד בדבר ואיש לא התלונן כנגדו. הוא אדם נקי ולא דבק בו רבב".
כמו כן הוא הוסיף השר לביטחון פנים: "לצערי, במדינת ישראל בדיקת מועמדים איננה מוגבלת בזמן ובימים האחרונים הובהר לי שהתהליך עוד יימשך זמן לא ידוע של שבועות לכל הפחות. בנסיבות אלה ומתוך אחריות למשטרת ישראל, הודעתי לגל בצער רב שיהיה עליי לבחור במועמד אחר אף שראיתי בו כמועמד המתאים ביותר. אני מצטער צער רב על הנזק שנגרם לגל ולמשפחתו. אני מצדיע לגל על נכונותו של אדם חזק ואמיץ לעזוב את החיים הנוחים בחוץ ולהסכים להתייצב למשימה. אני מאמין שעלינו לבדוק את עצמנו היטב כיצד קורה שאדם ערכי וראוי אינו מתמנה לתפקיד אליו ייעדה אותו ממשלת ישראל".

נתניהו: "הירש הוא האיש הנכון לתפקיד המפכ"ל"
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב גם הוא להחלטה וסיפר כי "לפני כחודש נבחר תת אלוף במילואים גל הירש על ידי השר לביטחון פנים גלעד ארדן כמועמדו לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל. הבעתי את שביעות רצוני מן המינוי ואת הערכתי הגדולה למועמד - איש רב זכויות בעשייה לביטחון המדינה. גל הירש הוא האיש הנכון לתפקיד המפכ"ל - כך אז חשבתי וכך אני חושב גם היום. אלא שתהליך המינויים אצלנו הוא קשה, מתמשך, פוגעני וללא ספק ראוי לבחינה מחודשת".
"כבר חודש ימים ששמו הטוב של גל הירש נפגע חדשות לבקרים. ועל מה? על כך שהסכים לעזוב עשייה מוצלחת ולהתייצב למשימה לאומית מאתגרת וחשובה לכל אזרחי המדינה", הוסיף ראש הממשלה. 
"הוא הסכים ללא היסוס וראו מה אירע: לשון הרע והשמצות.  לא כך ראוי לנהוג במי שנכון להקריב את מיטב שנותיו, מרצו וכשרונו למען מדינת ישראל. הזמן המתמשך והעובדה שלא ניתן לקבל מסגרת זמנים קצובה למה שמכונה אצלנו "תהליך בדיקה", גרם לכך שהשר לבט"פ פנה אל תא"ל במילואים הירש - שהיה עודו נחוש ונכון לבצע המשימה, על אף הנזק הגדול שנגרם לו ולמשפחתו, והודיע לו שבשל כך הוא נאלץ לבקשו להסיר את מועמדותו", סיכם ראש הממשלה והוסיף: "אין לי ספק שעוד נשמע רבות על גל הירש, הייתי רוצה שעם ישראל עוד יפיק תועלת מכישוריו, ניסיונו ויכולותיו".