העיתונאי מוטי קירשנבאום הלך הבוקר (שישי) לעולמו, לאחר שסבל מהתקף לב קשה במהלך יום עבודה. רק אמש חגג את יום הולדתו ה-76, והבוקר התמוטט בביתו שבמכמורת. 



קירשנבאום הותיר אחריו ארבעה ילדים ואת בת זוגו בשנתיים האחרונות - חני. אשתו יונה נפטרה ממחלת הסרטן לפני כתשע שנים.


קירשנבאום היה עיתונאי, איש טלוויזיה ורדיו, ואף זכה ב"פרס ישראל" על פועלו בשנת 1976. בשנים האחרונות הגיש את תוכנית האקטואליה המוערכת "לונדון את קירשנבאום" עם עמיתו ירון לונדון, שזכתה בפרסים רבים. 


מוטי קירשנבאום ז"ל. צילום: יוסי אלוני 

מאחורי קירשנבאום קריירה ארוכה של עשייה ברדיו, בטלוויזיה וגם בקולנוע הישראלי. הוא נמנה עם מקימי הערוץ הראשון, ערך את "מבט" והפיק את תוכנית הסאטירה הראשונה בישראל "ניקוי ראש". 

קירשנבאום צילם סרטים דוקומנטריים רבים, הן על אירועים היסטוריים כמו מלחמת יום הכיפורים והן סרטי טבע רבים. בשנת 2009 קיבל את פרס מפעל החיים של אגודת העיתונאים ובשנת 2012 היה חתן פרס האקדמיה לטלוויזיה. 

פרס: "מוטי היה דובר של העם, כפי שהיה דוברו של הטבע" 

רה״מ בנימין נתניהו הביע את תנחומיו על מותו של מוטי קירשנבאום ז״ל ואמר: "מוטי היה מחלוצי הטלוויזיה בישראל, בעל קול ייחודי ושפה עשירה. מראיין נוקב בשאלותיו אך הוגן ובעל סקרנות אינטלקטואלית גדולה. קולו ייחסר לנו". 

יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, וגולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 10 הגיבו על פטירתו של קירשנבאום: "ערוץ 10, ולמעשה כל גוף תקשורת שבו עבר מוטי בתחנות חייו הרבות, התברך בענק העיתונות והטלוויזיה הזה והתבשם מאישיותו וליבו הרחב. בעולם העיתונות שהולך ומאבד אט אט חלק מערכיו הטובים, היה מוטי סלע איתן של מקצוענות, אתיקה, יושרה, ניסיון, כישרון מתפרץ, יצירתיות וחדשנות.

 גם לאחר עיסוק של למעלה מחמישים עשורים בעיתונות. מבחינתנו - מוטי היה, השופט המקצועי האחרון בכל דילמה עיתונאית. כאשר התלבטנו באמת בסוגיה תקשורתית, היינו מגיעים אליו לשמוע ולקבל את עצתו הטובה. המומים וכואבים נוכח ההודעה, ומחבקים בחום את משפחת קירשנבאום".

 הנשיא לשעבר שמעון פרס ספד גם הוא לחתן פרס ישראל שהלך לעולמו: ״אבד לנו עיתונאי ממדרגה ראשונה, חתן פרס ישראל עם ראיה לרחוק ומבט לעומק ולגובה. מוטי היה בעל כשרון להצגת האמת ללא פשרות, ולהעשרת דמיונו ואופקו של כל אדם. כישוריו היו מיוחדים במיניהם, הוא  תמיד היה בחזית החדשות וההתרחשות בה קרו הדברים בין אם זה אקטואליה, טבע או היסטוריה״. 
 
פרס הוסיף ואמר: ״מוטי היה דובר של העם, כפי שהיה דוברו של הטבע, אותו הוא תיאר בצורה עוצרת נשימה, והעניק לכל דיווח נשמה. הוא ידע לפרוט על מיתרי ליבנו לשמח וגם להעציב. מותו הפתאומי הינו עצב עבורי ועבור רבים בישראל. יהי זכרו ברוך״. 
 
 שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, ספדה לו: "גיבור תרבות הלך לעולמו. תרבות שכולה קירשנבאום. מוטי קירשנבאום ייזכר כמי שהפך את המסך לבמה ומחזה. הוא דיבר בשפה ייחודית שכבשה כל לב. ידע למתוח ביקורת ולהרעיף חן. ידע לזעוק ולחייך, לאהוב אדם וטבע, אהב את הפשוט ורדף שלום. הבטיח לעצמו ולקהל שכה אהב כי ימשיך לשדר עד היום האחרון שלו. וכך היה. 
 
"קירשנבאום הביא עצמו למסך ומה שהפריד בינו לבין הצופים הנאמנים היה רק המרקע. זה היה סודו, וזה היה עושרו התרבותי. מוטי העריץ את הבמה והבמה גמלה לו אהבה בחזרה. קירשנבאום השאיר אחרי מותו מורשת תרבותית עשירה, הומור ודמע, הסטוריה ועתיד גם יחד. האיש שצמח עם עמו והמציא ז'אנר שלם וייחודי שנקרא- קירשנבאום. יהיה זכרו ומורשתו לנצח עימנו".