המצב הבטחוני בירושלים ממשיך להידרדר: כוח משטרה ומג"ב הדף הבוקר (ראשון), באמצעים לפיזור הפגנות קבוצת צעירים רעולי פנים שיידו אבנים וירו זיקוקים בהר הבית.



מחסומי קרשים הוצבו בכניסה לדלת האחרונה של המסגד, וכמו כן הוצבו שמשיות כאמצעי הגנה מאמצעים לפיזור הפגנות. לאחר כמה דקות הצליחה המשטרה להשתלט על האירוע.


לא מדובר בפעם הראשונה החודש שהמשטרה פורצת למתחם: בערב ראש השנה נכנסה המשטרה להר הבית בעקבות מידע מודיעיני על צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, שגם אז התבצרו עוד משעות הלילה בתוך מסגד אל-אקצא.

עם הגעתם למתחם החלו עימותים בין הצדדים, וחמישה שוטרים נפצעו באורח קל מיידוי האבנים וירי הזיקוקים לעבר הכוח. במקביל כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו על כמה נפגעים מכדורי גומי ורימוני עשן שירו כוחות הביטחון.

הקבינט אישר שורת החלטות להחמרה עם המתפרעים 

בעקבות ההסלמה, אישר ביום חמישי הקבינט המדיני- בטחוני שורה של החלטות לשינוי המדיניות כלפי זורקי אבנים ובקבוקי תבערה בירושלים. 

הצעדים שקיבל הקבינט כוללים בין היתר חידוד של הוראות הפתיחה באש. מעתה, יורשו השוטרים לפתוח באש כשהם עומדים בפני סכנת חיים לאדם כלשהו, ולא רק כאשר נשקפת סכנה להם עצמם, כפי שהיה עד כה. 
 
בנוסף, הוחלט על עונשי מינימום של ארבע שנות מאסר לבגירים שזורקים בקבוקי תבערה, אבנים או חפצים קטלניים אחרים. בנוסף יושתו קנסות מוגדלים וקנסות מינימום על קטינים והוריהם, ההחלטות האלה יחולו על כל אזרחי ותושבי ישראל. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסיום ישיבת הקבינט כי ממשלתו תשמור על הסטטוס-קוו: "אנחנו שומרים על הסטטוס קוו, לא אנחנו מפרים אותו. כל האמירות שמפזרים על כוונתו לפגוע במקומות הקדושים לאיסלאם הם הבל הבלים. מי שמכניס מטעני צינור עם חנ"ם (חומר נפץ) למסגדים הם אלה שמשנים את המצב הקיים". 

נתניהו הוסיף כי "אנחנו מתכוונים לשנות את הנורמה שהתבססה כאן, שבמדינת ישראל אפשר להשליך את החפצים הקטלניים והרצחניים הללו ללא מענה וללא סיכול. זה ישתנה".