ירון לונדון, שהגיש לצד מוטי קירשנבאום ז"ל את התכנית "לונדון וקירשנבאום" במשך 14 שנה התראיין היום (שלישי) בערוץ 2 וסיפר על החזרה לשגרת השידורים לצד החלל הגדול שהותיר שותפו שהלך לעולמו בשבוע שעבר.



לונדון התייחס לקושי הרב ואמר: "עצוב מאוד. אנחנו יושבים זה מול זה 14 שנה והוא לא יהיה שם. אצלנו החברות רק התהדקה עם השנים, אולי זו הבגרות, היכולת שבאה עם הגיל ואולי רגיעת האמביציות. מוטי היה נוהג לומר 'אנחנו לא בונים קריירה, אנחנו מתחזקים קריירה'".



לדברי לונדון ממרום גילם אין מה להתקוטט יותר ומה ששיחק תפקיד משמעותי ביחסים בין השניים הוא ההומור של קירשנבאום. "הוא הצחיק אותי בעיקר בשידור. אני למדתי את כללי ההומור של מוטי. לעיתים ידעתי איזה משפט יבוא. ככל שהמאורע היה עצוב יותר אז האמירה שללו הייתה צורבת יותר ומצחיקה יותר. זה תגובה על כאב אצל מוטי", אמר לונדון.



על הרגע בו קיבל את הבשורה על מותו של קירשנבאום, סיפר לונדון ששהה ביפן. "הייתי בבית מלון בעיר רחוקה והודיע לי עורך התכנית הראשון אבי אלקלעי. הוא התקשר אליי ואמר לי בקול חלוש 'אני לפני גופו של מוטי ומנסים להיות אותו כעת'".



"מיד התחלתי לארגן את השיבה לארץ. למזלי היה איתי חבר בטוב שלקח על עצמו את האחריות על כל הסידורים האלה, אני לא הייתי מסוגל", הוסיף לונדון.


הבשורה הקשה טרם נצרבה בתודעה. "לא ידעתי בדיוק איך לעכל את זה. גם היום אני לא עומד בדיוק על שתי רגליים איתן", אמר לונדון.



"צריך לחזור לשרת את הציבור"



לדברי לונדון מדובר בחברות שהיא גם שותפות: "זה קורה לאדם פעם בחייו. לרוב האנשים זה לא קורה אף פעם. יום יום 14 שנה, בדרך כלל הנוסחה הזאת לא עובדת, זה הגיל. לא רבנו פעם אחת, אף לא פעם אחת"."הרגזות והכעסות היו כל הזמן, הוא דיבר יותר מדי. כשעולה הזעם לא נתנו לזה להתפתח", סיפר לונדון.



ביום ההולדת של לונדון קנה לו קירשנבאום מקל, המתנה האחרונה שלו: "הוא לא התכוון ללכת מאתנו, הוא אהב מאוד את החיים. הייתי בטוח שאני אקדים אותו".



לונדון הסביר כי לעת עתה התכנית תמשיך: זה לא היה קל, היו דעות שונות במערכת, היו שחשבו שצריך לבטא את האבל לאורך זמן רב יותר, אני התנגדתי".


לדבריו האבל הוא פרטי ולא עניין ציבורי. "צריך לחזור לשרת את הציבור, לשם כך קיימת התכנית שלנו. אנחנו הולכים לעבודה ובערב נבכה".