המדינה מתכוונת להכשיר את המאחז הבלתי חוקי עדי עד, למרות היותו "מוקד מרכזי" של פשיעה אידיאולוגית חמורה.



חודשיים לאחר הפיגוע בכפר דומא וערב נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו באו״ם, הודיעה פרקליטות המדינה על כוונת הממשלה להכשיר את המאחז הבלתי מורשה עדי עד. זאת, למרות שהמדינה מודה שהמאחז הוקם בניגוד לחוק וכי קיימת בו בניה בלתי חוקית בהיקפים גדולים. המדינה גם מודה כי המאחז דורש טיפול ופעילות ייחודית של רשויות אכיפת החוק בכל הקשור לעבירות אידיאולוגיות נגד פלסטינים, הכוללות אלימות ופגיעה ברכוש.



150 תיקי בניה לא חוקית


המדינה מודה בתגובתה כי ״חרף פעולות אכיפה שננקטו על ידי המשיבה לאורך השנים, הבניה הבלתי חוקית בעדי עד התרחבה״. מהתגובה עולה כי מאז הקמת המאחז נפתחו 150 תיקי בניה בלתי חוקית במאחז, כש-97 מהם עדין פתוחים. אולם, במקום לפעול בנחישות כנגד עברייני הבניה, המדינה בוחנת כעת את האפשרות להכשיר את הבניה שבוצעה על אדמות מדינה. בנוסף, צוות ״קו כחול״ בוחן מחדש את מעמד הקרקעות באזור המאחז, בצעד שעלול להוביל להכרזה על קרקעות מדינה נוספות.



עוד עולה מהתגובה, כי במפלג לפשיעה לאומנית נפתחו בשנת 2014 36 תיקי חקירה ב"גזרת שומרון ובנימין בדגש על גוש שילה, גאולת ציון והבלאדים", בחשד למה שהפרקליטות מגדירה כ"ביצוע עבירות על רקע לאומני" והוגשו כתבי אישום ב-11 תיקים. ב-2015 נפתחו עד כה במפלג 16 תיקי חקירה והוגשו שני כתבי אישום.