יומו השני של חול המועד סוכות (רביעי) הוא היום בו טיילו מירב הישראלים מאז החל החג עם כ-120 אלף מטיילים בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים מהם 8,000 לנו בטבע בליל שלישי, ועוד כרבע מיליון ישראלים שפקדו את היערות, הפארקים ואתרי קק״ל בכל רחבי הארץ.



מזג האוויר החם והנוח הביא תנועת מטיילים ערה לאתרי המים בצפון: שמורת טבע הבניאס, שמורת טבע תל דן, המג׳רסה, גן לאומי חורשת טל וגן לאומי גן השלושה.



מטיילים רבים פקדו את האתרים בהם קיימה רשות הטבע והגנים פעילויות מיוחדות לחג - גן לאומי קיסריה שם התקיימה פעילות ״רוכבים על הזמן״, גן לאומי ציפורי שם התקיים ״פסטיבל אומנים ובעלי מלאכה בעיר המשנה״ וגן לאומי ממשית שם התקיים ״השוק הנבטי״.



אגמון החולה משך גם היום אלפים לפסטיבל החקלאות וההתיישבות עם מתחמי פעילות לילדים ושוק איכרים.



ביער בירייה התקיים מגוון פעילויות בשבילי אופניים, שבילי טיול וחניוני פיקניק. ברכס הכרמל, בנחל תות וביער עופר התנדבו כ-1,000 בני נוער מתנועת בני המושבים בעבודה תורמת.



פארק רמות מנשה משך גם הוא מאות מטיילים למגוון פינות חמד ומרגוע. כך גם יער אילנות ובו פארק בוטני עם מגוון צמחים מכל העולם ועשרות רוכבי אופני שטח שהגיעו לפארק בריטניה. באתרים בדרום התנועה היתה יחסית דלילה.



יערני קק״ל דיווחו כי חניוני הפיקניק בצפון ומרכז היו בתפוסה כמעט מלאה והביעו את שביעות רצונם מהתנהגות הציבור ומשימוש בשקיות האשפה שחולקו למטיילים.



בקק"ל מספרים על משפחה וקומץ חברים, שמגיעים זו השנה החמישית ליער בן שמן, שם מחכה להם יערן קק״ל עם שקיות אשפה והם מנקים בהתנדבות את היער. הקבוצה קוראת לעצמה, "נאמני הניקיון של קק״ל" והיא מונה כ-20 אנשים.