הורי הילדים הגרים במזרח ירושלים, בשכונת בית חנינא ובשועפט החליטו שלא לשלוח היום (שני) את ילדיהם לבתי הספר במזרח העיר בשל המצב הבטחוני והמתיחות שהתגברה בימים האחרונים.

"הילדים צריכים לנסוע באוטובוסים לבית הספר ובכל מקום יש משטרה, וההורים מפחדים שהשוטרים ייקחו ילדים למעצר", אמרה ל"מעריב" אפנאן, שלה אחים הלומדים בבית הספר 'ראס אל עמוד', "קשה להגיע לבתי הספר כי שער שכם, שער יפו ושער הפרחים חסומים בכוחות משטרה".

לדבריה, גם הילדים המעטים שהגיעו לבית הספר, לא יכלו להיכנס דרך השערים בשל חסימות המשטרה. "ההורים עצבניים כי המשטרה גם בודקת לילדים את הילקוטים. יכול להיות שמחפשים אבנים, אבל אני אישית לא מכירה ילדים שבאים לבית הספר עם אבנים".

קודם לכן דווח כי פלסטיני בן 13 נהרג במהלך עימותים עם כוחות צה"ל בגדה המערבית. על פי מקורות פלסטיניים, שמו עבד אל-רחמן עבידאללה, ממחנה הפליטים אל-עאידה שליד בית לחם. לטענת הפלסטינים הוא נורה בחזהו. לאחר שנורה, פונה הנער מהמקום ופרצו עימותים נוספים.
 
כמו כן, במהלך הלילה נהרג בסמוך לטול כרם חזיפה סלימאן, צעיר פלסטיני כבן 18 שיידה אבנים והשתתף בהתפרעויות במקום. על פי דיווחים פלסטינים, הוא נורה בבטנו ונהרג ע"י כוח צה"ל. לקראת הלווייתו העלו כוחות צה"ל את רמת הכוננות להפרות סדר.