מכה קשה לאחד מארגוני הפשיעה הגדולים בישראל בכלל ובדרום בפרט: בתום חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים ביחידה המרכזית מרחב לכיש של משטרת המחוז הדרומי נעצרו לפנות בוקר (שלישי) שלום דומרני ו-29 מאנשיו.

עוד בין העצורים, אדי מחלוף המומחה לאמצעי החבלה ועמוס לביא, אחד מגורמי הפשיעה המרכזיים באזור המרכז, שנעצר בעת שהיה בחופשה באילת.

לחלקם הגדול מהעצורים, חברי ארגון הפשיעה מהגדולים בארץ, מייחסת המשטרה חשדות לביצוע עבירות רצח, ניסיון לרצח ואספקת אמצעי לחימה.העצורים חברו יחד במטרה לפגוע בארגוני פשיעה אחרים, איתם הם מצויים בסכסוך מתמשך.

כ-150 שוטרים, מיחידות משטרת המחוז הדרומי ובלשי ימ״ר לכיש פשטו בשעות הלילה על בתיהם של החשודים וביצעו את המעצרים. במהלך היום הם צפויים להילקח להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון.

במשטרה מציינים כי מדובר בפרשה הגדולה ביותר בהיסטוריה של המחוז הדרומי, והיא תולדה של מאבק עיקש בארגוני הפשיעה בדרום. במשטרה מכנים את הפרשה החדשה "פרשה 8035", והיא מכונה גם כ"פרשת בלוק חוסם".

"חששנו מחיסולים נוספים"

גורם בכיר במשטרה מסר כי ההחלטה לצאת לחקירה הגלויה ולביצוע המעצרים הייתה נעוצה בעיקר בחשש הכבד להמשך הפגיעה בחיי אדם: "זה היה עניין של שעות שעל פי הערכות מודיעיניות שלנו היו מתבצעים חיסולים או ניסיונות חיסול נוספים, יש גבול שלא יכולנו לעבור לכן גם בוצעו המעצרים הללו".

עוד מציין אותו גורם כי "נכון להיום יש לנו ראיות כבדות לכאורה הקושרות את המעורבים לביצוע עבירות רצח, ניסיונות לרצח ואחזקת אמצעי לחימה (אמל"ח) ואנחנו מתכוונים דווקא לאירוע בגזרת אשדוד. יחד עם זאת, חשוב שיבינו שאנחנו רק בראשיתה של חקירה גלויה והדרך עד לכתבי אישום והרשעה עוד ארוכה ומפותלת".

"דומרני התנגד למעצר"

עוד נמסר כי מעצרו של ראש דומרני התבצע לאחר מאבק בינו לבין השוטרים, אשר תועד במצלמות הטלפון הניידים של כמה מהשוטרים: "היה מעצר לא קל , הוא נאבק והתנגד אבל לא היה שימוש בירי חלילה", אמרו במשטרה.

פרטים נוספים מהחקירה נמצאים בשלב זה תחת צו איסור פרסום, שתוקפו אמור לפוג בימים הקרובים או בעת הארכת מעצרם של המעורבים במהלך היום.