הנהלת מועדון "אלנבי 40" בתל אביב פרסמה היום (שלישי) הודעה בה היא הודפת את ההאשמות הכבודות שהוטחו כלפיה וטוענת כי לא בוצע שום דבר בלתי חוקי במקום.



בהודעתה טענה ההנהלה כי המועדון נסגר באופן זמני: "לצורך בדיקה ובחינה חיצונית ופנימית של האירוע,  וכדי לאפשר לרשויות להתמקד בעובדות האירוע ולנצל את הזמן ללימוד ותדרוך צוות המועדון".



עוד נכתב בהודעה כי: "אלנבי 40 הינו חלק מהמרקם הקהילתי והמרחב הציבורי של העיר הזאת ואינו נציג של אף קול קיצון בשיח הציבורי, ההכרחי לגיבוש המותר והאסור".



"לכל ברור המרחק בין חובת הרשויות לבחון על פי החוק היבש, בצד זכות הציבור לגבש את אורחות חייו וגבולותיהם", נכתב בהודעה באופן המתנער מאחריות פלילית למקרה. 
בנוסף צויין בהודעה: "הפער הבלתי נתפס בין היעדר כל עבירה על החוק היבש, בצד התנהגות לא צפויה", שלטענת ההנהלה "הותירו את צוות המועדון ומנהליו ללא כלים להתמודד בזמן אמת". בעלי המועדון כבר הוזמן לחקירה בעקבות המקרה המזעזע.

"היא הייתה גמורה"


כזכור, בשבוע שעבר פורסם בערוץ 10 כי לפני מספר חודשים, הגיעה אל הבר מבלה, אשר שתתה לשוכרה מתחילת הערב בכמויות אדירות. "היא היתה גמורה", העיד אחד המבלים ששהה במקום. 
מספר אנשים שהיו במקום אף תיעדו את האירוע במצלמות הפלאפון שלהם, אשר הופצו במהרה ברשת וגם בוואטסאפ. בין היתר ניתן לשמוע את הכרוז בבר מעודד את הגברים לעלות אל הבמה ולבצע עם הבחורה את האקט המיני. הצעקות כללו משפטים כמו: "תן עבודה גבר, איזה תחת מהאגדות, תוריד את התחתונים", ועוד. 
מי שלא השלימה עם האירוע, היא חברת הכנסת מרב מיכאלי, אשר פרסמה סטטוס חריף בפייסבוק, בו תהתה כיצד המועדון עדיין פועל, למרות החקירה שמתנהלת בנושא. בין היתר כתבה מיכאלי כי "לא רק שאף אחד מהבעלים לא עשה שום דבר כדי להפסיק את הזוועה אלא שהוא פתוח מאז כרגיל, תודה ששאלתם. זה רק עוד ערב שגרתי בבית היוצר של 'תחרות החולצה הרטובה', שבו תרבות האונס חוגגת בעידוד הבעלים.
"אגב, לידיעת כל המריעים והמצלמים, מעבר לעניין המוסרי שלא נמצא צדיק אחד בסדום הזה שפשוט יקח משם את הבחורה, יש בישראל חוק "לא תעמוד על דם רעך״. אסור פשוט לעמוד ולהסתכל כשמתבצע פשע מול עיניך. גם להפיץ את הסרטונים האלו ברשת זו עבירה. כל מי שהיה שם, כצופה או כמשתתף, הוא שותף לפשע", כתבה חברת הכנסת מהמחנה הציוני.