כ-50 תלמידי תיכון סליסברג בירושלים מפגינים הבוקר (חמישי) בפתח בית הספר במחאה על היעדר הביטחון בתיכונים. כל בתי הספר העל-יסודיים בירושלים הושבתו היום בשל ההסלמה במצב הבטחוני ובשל העובדה כי אין אבטחה בשעות הצהריים המאוחרות בכל מוסדות החינוך.

הבוקר הושבתו 70 תיכונים ממלכתיים וממד, בהם 24,000 תלמידים, 13 בתי ספר יסודיים במזרח ירושלים ובהם 7,000 תלמידים ובחינוך החרדי 10,000 תלמידות תיכון. בנוסף, בחלק מבתי הספר בירושלים לא אישרו בבוקר למשמרות הזה"ב (זהירות בדרכים) לעמוד בצמתים ובכבישים הסמוכים לבתי הספר.

"התלמידים מסיימים את בית הספר בארבע. השומר מסיים בערך בשתיים ובית הספר שלנו נמצא ליד בכפר צור באהר וממש מפחיד לצאת מבית הספר אל העיר", סיפרה מיה הרוש, תלמידת י"א.

הוועד באשקלון השבית את הלימודים, אבל רוב התלמידים הגיעו

גם הוועד העירוני באשקלון החליט להשבית היום את כל בתי הספר והגנים, בשל העסקת עובדים ערבים סמוך למוסדות החינוך. "הדרישה שלנו היא הגברה של אבטחה ובתי ספר ובגנים בהם מתקיימות עבודות כל עוד יימשכו העבודות נשבית בתי ספר וגנים שבהם יש פועלים זרים", מסרה ל"מעריב", אביבית סימני, יו"ר ועד ההורים העירוני.

מדוברות עיריית אשקלון נמסר כי "הלימודים בכל מוסדות החינוך מתקיימים כסדרם ורוב התלמידים אף הופיעו ללימודים. האבטחה סביב מוסדות החינוך מתוגברת וננקטים אמצעים גלויים וסמויים על מנת להבטיח את שלום ילדינו".
 
אמש, הודיעו ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ויו"ר ארגון ההורים העירוני בירושלים, פז כהן, כי ההשבתה תתנהל בצורה הדרגתית במידה ומשרדי ביטחון הפנים, האוצר והחינוך לא יסדירו תקצוב מלא לאבטחת יום הלימודים במלואו במוסדות החינוך בירושלים שמחויבים באבטחה על פי הנחיות המשטרה. 

לדבריהם, השביתה שהחלה היום בכל בתי הספר העל יסודיים בעיר - תורחב בהמשך למוסדות חינוך נוספים על פי הצורך, עד שיימצא פתרון לאבטחה. 
ראש העיר, ניר ברקת, ציין כי "חיכינו זמן רב מדי למתן מענה תקציבי לאבטחת ילדי העיר. במציאות הקיימת היום כל עיכוב נוסף מהווה הפקרה של ילדינו. האיומים הביטחוניים לא מסתיימים בשעה 13:30, ולכן זה מגוחך לשחרר את המאבטחים כל עוד הילדים נמצאים במוסדות החינוך". 
יו"ר ארגון ההורים בירושלים פז כהן הוסיף כי "אנחנו מבקשים הגנה מינימלית לילדינו - מבוגר אחראי ומיומן בכניסה לכל מוסד חינוך לאורך שעות היום. אם חס וחלילה יקרה אסון, התקציב שיועבר לנושא יהיה גדול פי כמה".