חשד למרמה והלבנת הון בסוכנויות ליהוק: שוטרי מפלג הונאה תל אביב פשטו אמש (רביעי) על משרדי א,ד סמארט קאסט ייצוג בע״מ , התעשייה פרסום וטלוויזיה בע״מ מתל אביב וחברת גלובוס ייצוג אומנים בע״מ במספר מוקדים ברחבי הארץ, בחשד למרמה והלבנת הון, תוך הונאת צרכנים.



במסגרת החקירה, שמתנהלת ע"י מפלג הונאה תל אביב יחד עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ומשרד הכלכלה, בוצעו חיפושים ונתפסו מחשבים ומסמכים, עוכבו ונחקרו מעל 20 חשודים העובדים בחברות.



כפי שנחשף לאחרונה במעריב, חברות הליהוק פרסמו פרסומות והודעות מפתות בהן הזמינו אזרחים תמימים וילדיהם - ילדים ונערים להירשם לאודישנים המבטיחים השתתפות בסדרות נוער מפורסמות כמו גאליס, החממה ועוד, תוך גביית  אלפי שקלים מכל מי שנרשם, כשבפועל איש מהם לא קיבל את ההשתתפות המובטחת בסדרה .



החברות שייכות לחשוד אשר הציב בראשם אחרים במטרה להסתיר את היותו הבעלים. הוא נעצר אמש והובא הבוקר להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

עוד נחשד כי החברות פיתו את הילדים להגיע לפגישות במשרדיהם ובמסגרתם החתימו את ההורים על חוזים שמחייבים בין היתר תשלום של אלפי שקלים ללא יכולת ביטול, תחת הפעלת לחץ אינטנסיבי ובלתי פוסק לאורך כל הפגישה. כמו כן, לא אפשרו להם לקרוא את תוכנם בעוד שהבטחות בעל פה לא תאמו כלל את מה שנכתב בחוזה. בפועל שילמו ההורים סכומים לא מבוטלים ולא קיבלו דבר מההבטחות הרבות שניתנו להם.
החקירה במשטרה מתמקדת בחשד לקבלת דבר במרמה והלבנת הון, כשהחקירה ברשות להגנת הצרכן מתמקדת בהטעיה ובהשפעה בלתי הוגנת שיש בה, כדי לפגוע פגיעה משמעותית ביכולת הצרכן לקבל החלטה מושכלת בקשר לעסקה, ובכלל זה יצירת הרושם, כי הצרכן אינו יכול לעזוב את המקום עד לעשיית עסקה, מניעה מהצרכן להתייעץ לגבי העסקה ועוד.  

"נורמות התנהגות פסולות ובלתי הוגנות, אינן רק הטעייה, אלא גם נורמות התנהגות אגרסיביות, הפוגעות בחופש הבחירה של הצרכן, וגורמות לו לקבל החלטה שלא היה מקבל אילולא הופעלה עליו ההתנהגות האגרסיבית", נמסר מהרשות להגנת הצרכן.