נפתר משבר האבטחה בירושלים: הלימודים בירושלים יתקיימו היום (שני) כרגיל בכל מוסדות החינוך

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון סיכמו הערב יחד עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת על ביטול השביתה שתוכננה למחר.

על פי הסיכום, ולאור המצב המיוחד בירושלים, עיריית ירושלים תעמיד מאבטחים במוסדות החינוך עד סוף שעות הלימודים. הצדדים סיכמו כי במסגרת מענק הבירה לשנת 2016 ייבחן בחיוב מענה לצורכי האבטחה במוסדות החינוך כפי שהוצגו ע"י העירייה.
העירייה התחייבה כי תעשה כל מאמץ כי כבר מהיום תורחב האבטחה ככל הניתן בהתראה קצרה, במוסדות החינוך הזכאים לכך ע"פ הנחיות המשטרה גם לאחר השעה 13:30.

 קודם לכן ארגון ההורים בירושלים הודיע אמש (ראשון) כי היום יושבתו כל מוסדות החינוך בעיר.
מהארגון נמסר כי ההחלטה להחרפת המאבק התקבלה "לאחר דיון סוער". ההחלטה על ההשבתה הכללית בגנים ובבתי הספר החל ממחר תהיה לאורך כל היום - כולל החינוך המיוחד.
ההורים אמרו כי "באם לא תתקבל החלטה משמעותית בדיון המנכ"לים במשרד ראש הממשלה לגבי האבטחה במוסדות החינוך בעיר", השביתה תצא לפועל.
  
הסתדרות המורים, שתמכה בהשבתה בימים האחרונים, הודיעה כי חברי הסתדרות המורים יגיעו למוסדות החינוך כרגיל. אולם ישנם הורים שאינם מאושרים עם ההחלטה. יפעת זר, אם לשני ילדים הלומדים בפסגת זאב, סיפרה: "גם אני ובעלי במגזר הפרטי, ורק עכשיו סיימנו את חגי תשרי. הילדים שלי, בני שבע ועשר, יישארו לבד, כי אין לי אפשרות להביא אותם עימי לעבודה והייתי מעדיפה שיהיו במסגרות עד הצהריים".

"אמא, לאן נעלם המאבטח שלי?"
מוקדם יותר הפגינו עשרות הורים מול בניין העירייה בירושלים בשל חוסר האבטחה בגנים הנמצאים בשכונות של קו התפר, במקביל לשיבושים במערכת החינוך בעיר שהסתיימו באחת וחצי.  על השלטים נכתב: "על חומותיך לא הפקדתי שומרים", "מי ישמור על ילדי הגן", "אמא, לאן נעלם המאבטח שלי" ו"אין הבטחה לאבטחה".
ההורים האשימו את העירייה כי לא דאגה לאבטחת הגנים, אולם ראש העיר ניר ברקת הפנה את ההאשמה לראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי עליו לפתור את משבר האבטחה מול משרדי הממשלה.
גליה לוי ,תושבת הגבעה הצרפתית, סיפרה ל"מעריב": "בקושי יכולנו לישון הלילה, כי כל הזמן יש פיצוצים מהפעילות מבצעית בכפרים. אנחנו לא יכולים לשלוח ילד למכולת או לבית הספר כי אנחנו מפחדים". היא הוסיפה: "אנחנו מרגישים שלא קיבלנו עד עכשיו תקציב מסודר לאבטחה כי בירושלים לא חושבים שזה מספיק חשוב. אנחנו שכונה קטנה שצריכים בה סך הכול שלושה מאבטחים לגנים. כל כך קשה למצוא לכך תקציב חירום?"