כוננות גבוהה במערכת הביטחון לקראת ההשבתה הכללית בגדה הצפויה מחר. החשש הוא מהפרות סדר המוניות, כאשר ברשות נשמעות קריאות לפלסטינים לצאת ולפגע. 

גם בגדה ערוך צה"ל להפרות סדר המוניות. בימים האחרונים נתקלו כוחות הביטחון בגדה במספר זירות קטן, אך עם כמות גדולה של מפגינים בכל זירה.

ביממה האחרונה (שני) נשמר השקט עד שעות הצהרים, אז הגיעו מאות פלסטינים לכמה זירות והחלו בהפרות סדר. באירוע אחד בכביש 60 בסמוך לכניסה לשכם, נאלצו כוחות הביטחון להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות.

הפרות סדר נוספות התרחשו גם בג'לזון, במעבר חווארה בשכם, צומת איוש רמאללה ליד מחסום בית אל, חברון ואבו דיס.

הפלסטינים הוציאו לרחובות למעלה מאלף נערים בכלל הזירות. כוחות גדולים בשטח, באיפוק מופלא נמנעו להתחכך בהם למרות ידויי אבנים, הבערת צמיגים ושימוש בקלע דויד. לא היו נפגעים.

אבו מאזן מנסה להרגיע את הרוחות 

לצד זה ניסה אתמול במהלך כל היום אבו מאזן להרגיע את הרוחות. מצד אחד הוא לא יזם את ביטול ההשבתה הכללית בגדה ומצד שני הוא נפגש עם ראשי התנזים של הפתח, המנהיגים שעומדים מאחורי ההסתה וההדרכה ברשת לצאת  ולפגע.

במהלך המפגש דרש אבו מאזן להרגיע את השטח ולהפסיק את האלימות שלא תורמת, לדבריו, למאבק הפלסטינים. אבו מאזן האשים אותם בהבערת השטח ואמר כי מאז שהתנזים החל לקחת חלק בהפרות הסדר עלה באופן ניכר כמות המפגינים בגדה.

ברשת החברתית ממשיכה ההסתה וכל פיגוע בישראל מוצג לראווה כמו "הוצאה להורג על האדמה הכבושה".

התנזים שעומד מאחורי ההסתה קורא לצעירים לצאת ולדקור יהודים בצוואר, והוסיף גי יש לעשות זאת בצד השמאלי שלו היכן שעובר העורק במטרה להרוג.

ההסתה ברשת כוללת סרטוני הדרכה ואנימציה איך לרצוח יהודים. גם הכותרות על גיוס לוחמי מג"ב קיבלו משמעות אחרת ברשת הפלסטינים שם מוצג המהלך "כגיוס חירום לכבוש את אל אקצא".