בפנים חתומות ובעיניים עצובות הגן היום (רביעי) סולן להקת הברירה הטבעית, שלמה בר, על חברו הוותיק וחברו ללהקה, אילן בן עמי, המואשם ברצח בת זוגו לשעבר, דפנה בר ציון. "לא האמנתי שאילן מסוגל לעשות דבר כזה. גם מה שלא היה לו הוא נתן. אני נשבע בקבר של ההורים שלי שהאדם הזה צח והוא נפל בסיטואציה הזאת", אמר.



היום התקיים דיון נוסף בשלב ההוכחות במשפטו של בן עמי, שנאשם כי ב-2014 רצח את בר ציון במהלומות פטיש, זאת לאחר תקריות אלימות ביניהם, על רקע קנאה מצדו של בן עמי. לדיון היום הגיעו אחותה של בר ציון וחברות וחברים שלה, אשר ביקשו מחוץ לאולם "לא לשכוח כי מדובר באדם אלים, שהכה אותה פעמים רבות לפני הרצח".
 
בתוך האולם שמעו השופטים, בראשות השופט גלעד נויטל, את עדותו של בר, אשר ההיכרות שלו עם בן עמי החלה לפני 25 שנה. "אני שמח להיות האב הרוחני של אילן", אמר בר וסיפר על הערב האחרון לפני האירוע בו מצאה בר ציון את מותה. "נפגשתי עם אילן, הוא היה במצוקה. ניסיתי להשקיט אותו, לדבר אל ליבו. יום רגיל בתקופה האחרונה. לא הרגשתי שום דבר חריג. עשינו חזרה שנמשכה שעתיים וחצי-שלוש".
 

על מערכת היחסים בין בן עמי לבר ציון סיפר בר: "מאז שהתחתן הוא השתנה לרעה. לא הכרתי אותו כאדם אלים ולא ראיתי דבר כזה. הוא סיפר לי על הריבים שיש ביניהם. היא הרחיקה אותו מהבית. הוא היה במועקה מאד גדולה. ידעתי שהוא לוקח סמים פסיכיאטריים. הפנים שלו היו לא כרגיל. בדרך כלל היה לו אור, שמחה, אדם חיובי. ראיתי שהוא משתנה. שלא טוב לו".
 
לדברי בר, "היו תקופות שהוא ניסה להיפרד ממנה. זאת הייתה אהבה וקנאה הדדית. דחפתי אותו כי ידעתי שזה יגמר רע. חשבתי שהדבר הנכון ביותר הוא להיפרד. הייתה תקופה שהוא ניסה להתרחק וראיתי התקרבות מצידה".
 
אלימות מילולית
התובעת, עורכת הדין יעל הראל מפרקליטות מחוז תל אביב, הציגה לבר קטע מעדותו במשטרה, בו אמר לחוקרים כי חברו הטוב אמר לו שהוא רוצה לפגוע בבר ציון, מאחר שזאת השפילה אותו, "לא פעם ולא פעמיים". על כך השיב בר: "אולי זאת הייתה פליטת פה מצידי. אני מספר פה רק את האמת".
 
בן עמי נישא לדפנה בשנת 2014, חודשים ספורים אחרי שהכירו. על פי כתב האישום, כחצי שנה לאחר נישואיהם, החלו מריבות בין השניים, על רקע גילויי קנאה מצד בן עמי. בכתב האישום נטען כי ״המריבות כללו אלימות מילולית, הן בע"פ והן על ידי שליחת מסרונים מכפישים, מעליבים ומאיימים״.
 

אילן בן עמי. צילום: יעל אופנבך

כתב האישום מפרט את המשך השתלשלות המקרים עד לרגע שבן עמי קיבל את ההחלטה לרצוח את דפנה, ״בר ציון הגישה תלונה בשל התנהגות זו של הנאשם ולאור חששה של המנוחה שהוא עלול לפגוע בה, בר ציון הגישה תלונה במשטרה ופנתה לבית משפט לענייני משפחה בבקשה להוציא נגדו צו הרחקה.
 
"בית המשפט אכן הוציא צו הרחקה ובעקבותיו עברו השניים להתגורר בנפרד זה מזה. ביום 14.08.2014 הגיעה המנוחה לבקשת הנאשם לדירתו, שם ניסה לשכנע אותה לשקם את חיי הנישואין באמצעות נסיעה משותפת לדירתה בצפת. לאחר שהמנוחה סירבה לנסוע עמו ולאחר שהבין כי לא יוכל להשיב את המצב ביניהם לקדמותו, גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה להמיתה״.
 
כתב האישום מפרט גם את מהלך הרצח עצמו וההכנות שקדמו לו, המעידות על כוונתו של בן עמי, כך על פי כתב האישום, לרצוח את דפנה, ״לשם כך לקח הנאשם פטיש במשקל של קילוגרם אחד והכה את המנוחה פעמיים בראשה עד לנפילתה ארצה. לאחר מכן המשיך להכותה בחוזקה מספר פעמים בראשה ובכך גרם למותה".