צו עיכוב יציאה מהארץ הוצא לשייח' ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, על ידי משרד הפנים, כך דווח הערב (רביעי) בערוץ 10.



השייח' ניסה לצאת מגבולות ישראל ולעלות על טיסה לטורקיה במקביל להליך המשפטי המתנהל נגדו בגין הרשעתו בהסתה לאלימות ולגזענות. על פי החשד ניסה השייח' להימלט מהארץ.



"גם אם אלך לכלא, לא אפסיק להגן על מסגד אל-אקצא. ברוח ובדם נפדה את אל אקצא". זו היתה תשובתו של השייח' ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, לכוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להוציא את התנועה מחוץ לחוק.



את הדברים אמר סלאח אתמול מחוץ לכותלי בית המשפט המחוזי בירושלים, שם התקיים דיון בערעור על עונשו, בגין הרשעתו בהסתה לאלימות ולגזענות.



"נמשיך בדרכנו", אמר סלאח, שהתייצב לדיון מלווה בחברי כנסת מהרשימה המשותפת. סלאח נידון במרץ האחרון ל-11 חודשי מאסר בעקבות דרשה שנשא בשכונת ואדי ג'וז בירושלים ב-2007. אתמול ביקש לערער על חומרת העונש. מנגד ביקשה הפרקליטות לערער על קולת העונש ולהשית על השייח' את העונש המירבי על עבירות מסוג זה – 42 חודשי מאסר.



"עבריין אידיאולוגי סדרתי"



בפרקליטות ציינו כי אין כל קשר בין המצב הביטחוני במדינה לבין מועד קיום הדיון, וזאת למרות שחלפו שמונה שנים מאז המקרה. "הודעת הערעור הוגשה הרבה לפני פרוץ המהומות", אמר התובע, אורי קורב. "סברנו שהמיידיות של כניסה לכלא אחרי הרשעה היא ערך חשוב באכיפה. היינו רוצים שייכנס היום למאסר".



קורב כינה את סלאח "עבריין אידיאולוגי סדרתי". לדבריו, "הוא מנצל את חופש הביטוי לשם הסתה פרועה. אין בין חופש הביטוי לבין מעשיו דבר. כשאתה עומד מול המון וקורא לשפיכות דמים, הדברים לא נעלמים". עו"ד קורב הוסיף כי סלאח מעולם לא הביע חרטה על הדברים.



מנגד, סנגורו של סלאח, עו"ד אביגדור פלדמן, התפרץ לעבר קורב ואמר: "אתה זה שמסית". פלדמן טען כי בית משפט השלום קבע שאין קשר בין הנאום למעשי אלימות כלשהם. השופט, רפי כרמלי, קבע כי גזר הדין בעניינו של סלאח יינתן בעוד כשבועיים.