הצבת המחסומים היא עונש קולקטיבי של ממשלת נתניהו. לאחר שמשטרת ישראל איבדה את ההרתעה ואת השליטה על הנוער ועל התושבים, החליטה הממשלה להחזיר את ההרתעה באמצעות עונש קולקטיבי על כל 400 אלף התושבים במזרח ירושלים.



ברור לכל שזה סוג של גזענות ואפרטהייד של ממשלת הכיבוש, אך יחד עם זאת זה מהווה כישלון ססמת "ירושלים המאוחדת" שהמציא הימין הישראלי. הימין, שהיה נגד חלוקת ירושלים, פועל לחלק העיר, בעצם הכנסת חיילים למזרחה.



זה גם מוכיח שהמאבק הלגיטימי של הפלסטינים מביא תועלת. מה עוד שאנחנו מעוניינים להיות חלק ממדינת פלסטין העתידית, שירושלים המזרחית תהיה בירתה. עכשיו מזיזים את גדר ההפרדה לגבולות 67' ומיישמים את חלומנו.



בכל מקרה, הדבר לא ימנע את האינתיפאדה. ממשלת נתניהו רוצה דרך הכוח, ודרך הבאת צה"ל למזרח ירושלים, להוכיח שאנחנו בעצם תחת שלטון צבאי. שיידע נתניהו שמי שרוצה שלום, צריך לחפש את שורש הבעיה - הכיבוש, ולחתור להסדר מדיני, מאחר שהיד הקשה והכוח לא סייעו, ורק הביאו ליותר קורבנות משני הצדדים.



אין ספק שאל־אקצה שימש זרז לעימותים. ישראל יודעת היטב שמי שפוגע באחד המקומות הקדושים ביותר למוסלמים בעולם, נכווה. הם יודעים היטב שאל־אקצה הוא קו אדום, ושלא ייתממו ויגידו שהסטטוס קוו נשמר. זאת מאחר ושרים בממשלת ישראל, בהם השר אורי אריאל, מודיעים שהם הולכים לבנות את בית המקדש.



הכותב הוא פעיל חברתי וחבר בוועד ההגנה על סילוואן