החרדה בעקבות המצב הביטחוני מתחילה לתת את אותותיה.



מספר חיילות שנסעו הבוקר (חמישי) ברכבת מכיוון חיפה לבאר שבע, חשבו שהן מזהות אדם חשוד והחלו לצעוק "מחבל". בעקבות הבהלה האדירה שאחזה ברכבת, קצין שישב בקרון הראשון שמע את הצעקות, דרך את הנשק וככל הנראה פלט כדור בודד אחד במהלך האירוע.



הרכבת המשיכה בנסיעה ואז עצרה עקב שימוש של הנוסעים בבלם החירום. הנוסעים החלו לרדת מהרכבת בבהלה ושוטרי תחנת חיפה, הגיעו תוך דקות למקום והחלו סורקים את הרכבת וסביבותיה. לאחר מספר דקות ותחקור ראשוני, התברר שמדובר באירוע שווא  והרכבת המשיכה בנסיעתה. הקצין הועבר לחקירה בשל השימוש בנשק.




הרכבת שנעצרה. צילום: גיא בזק


ממד"א נמסר כי בעקבות ההמולה שנוצרה וככל הנראה בשל בלימת החירום, נפגעו ארבעה נוסעים באורח קל שסובלים ממכות יבשות בגופם. בנוסף, שבעהה נפגעי חרדה. כל הנפגעים פונו לקבלת טיפול בבית החולים "רמב"ם" בחיפה.



ארז גלר, ממלא מקום סגן מנהל מרחב כרמל והפרמדיק המפקח אשר הגיע תוך זמן קצר למקום ההתרחשות, סיפר כי במקום הייתה המולה רבה של נוסעים אשר נמלטו מן הרכבת אל הפסים ובקרבתם, כאשר הרכבת ללא תנועה. "עקב הפיזור של האירוע על שטח נרחב הגענו עם אמבולנסים רבים וביחד עם כוחות המשטרה והרכבת יצרנו תמונת מצב אמיתית ואיתרנו במהירות את נפגעי הגוף והחרדה על מנת להעניק להם טיפול רפואי".



ד"ר אירית מרטיק, מנהלת שירות לפסיכיאטריה דחופה במיון רמב"ם: "המטופלים שהגיעו לרמב"ם מרגישים כאילו היו בפיגוע לכל דבר. אמנם מדובר באירוע סרק, אבל עבורם מדובר באירוע אמיתי, חלקם אפילו חושבים שמסתירים מהם מידע. זה גל ראשון שפונה על ידי מד"א. מניסיוננו באירועי טראומה ופיגועים, תמיד מגיע גם גל שני". היא הוסיפה כי שלושה מהפצועים כבר שוחררו לביתם.