כ-306 אלף סטודנטים צפויים לפתוח ביום ראשון הקרוב את שנת הלימודים האקדמאית תשע"ו. על פי נתוני המל"ג, השנה יפתחו את שעריהן 63 מוסדות להשכלה גבוהה, בהן אוניברסיטאות מחקר, האוניברסיטה הפתוחה ומכללות אקדמיות.



רוב הסטודנטים (כ-233 אלף) ילמדו לקראת תואר ראשון, כ-60 אלף הינם סטודנטים לתואר שני וכ-11 אלף שממשיכים לתואר שלישי.



על פי הנתונים, מבין כ-190 אלף סטודנטים לתואר ראשון (למעט הסטודנטים שילמדו באוניברסיטה הפתוחה), 66 אחוז מהם ילמדו במכללות והיתר באוניברסיטאות.



עוד עולה כי גם השנה נמשכת המגמה המדאיגה של האטה בקצב הגידול של מספר הסטודנטים שלומדים בהשכלה גבוהה, שעומד בשנים האחרונות על אחוז וחצי בלבד לשנה.



מספר הלומדים במערכת גדל מכ-245 אלף סטודנטים בתשע"א לכ-260 אלף בתשע"ה. בלמ"ג הדגישו כי לראשונה בתולדות מערכת ההשכלה הגבוהה, "נרשמה בתשע"ה ירידה של כאלף סטודנטים במספר של אלו שלומדים לתואר ראשון".



נתון בולט נוסף מתייחס למין הנשי. על פי הנתונים, הסטודנטיות מרכיבות כ-58 אחוז מסך הלומדים בהשכלה גבוהה השנה. המספרים מראים עליה עקבית ומשמעותית של סטודנטיות הלומדות באקדמיה במהלך העשורים שחלפו וכעת הן מהוות רוב בכל אחד ממסלולי הלימודים השונים – 57 אחוז שלומדות תואר ראשון, 61 אחוז לתואר השני ו-53 אחוז שממשיכות ללימודי תואר שלישי