על פי התאריך העברי, היום (ראשון) לפני שנה, נעשה ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק, שנפצע קשה מירי של מחבל פלסטיני, בפתח מרכז מורשת בגין בירושלים.



הערב יחזור גליק למקום האירוע, יברך "ברוך שעשה לי נס במקום הזה" ויקיים שם כנס הודיה גדול שבו יציין בשירה ובריקודים את החלמתו מהפציעה הקשה. לכנס הוזמנו גם שרים וחברי כנסת.הכינוס הערב, שבו צפויים להשתתף כאלף איש, ייערך תחת אבטחה כבדה של המשטרה.



גליק ביקר הבוקר בבית החולים שערי צדק, לשם הובהל מיד לאחר ההתנקשות, כדי להודות לרופאי המחלקות השונות על שהצילו את חייו.



לקראת הכינוס הערב אמר גליק: "אני לא חושש. כל החיים שלי אני עושה למען השלום ולמען השם ואני מקווה ומאמין שהכנס הערב יעבור בשלום".



"אתה אויב של אל-אקצא"



כזכור, המתנקש, מועתז חיג'אזי, עבד כשנה במסעדת 'טרסה' הפועלת במתחם מרכז מורשת בגין והיה פעיל הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, אסיר ביטחוני לשעבר שישב בכלא למעלה מעשר שנים על הצתות על רקע לאומני ותקיפת סוהרים בפניהם באמצעות סכיני גילוח.



גליק שחזר בעבר, בתכנית "עובדה", את ההתנקשות וסיפר: "אני יוצא החוצה, מלא ציוד, ואני פותח את הדלת האחורית של האוטו והוא עומד ליד הדלת האחורית של האוטו. ראיתי את הפנים שלו, ראיתי את הקסדה שלו. הפנים שלו האירו, בלטו".



"הוא הסתכל עלי", המשיך גליק ואמר: "הוא היה נראה לי מישהו מהסביבה אולי איזה בחור צעיר שגמר איזה בילוי. ואז הוא פנה אלי ואמר לי 'אני נורא מצטער, אני חייב לעשות את זה כי אתה אויב של אל-אקצא', בום, בום, בום".



כעשר שעות לאחר תקיפת גליק נורה המתנקש למוות בידי כוח ימ"מ שפעל לעצרו בשכונת אבו טור, לאחר שירה לעבר הכוח.‏