שגיא מלאכי, הבעלים של משתלת שורשים, שהעסיק את מבקש המקלט שנרצח אמש בתחנה המרכזית בבאר שבע, התראיין הבוקר (שני) בגל"צ וסיפר על האדם שהיה הפטום זרהום.



את הפיגוע בבאר שבע בו נרצח גם החייל עומרי לוי ביצע מוהנד אלעוקבי, בן 21, בדואי תושב הפזורה חורה שחוסל במהלך הפיגוע. 


המחבל מוהנד אלעוקבי. צילום: תקשורת שב"כ



זרהום, בן 26, פליט מאריתריאה, נורה בידי מאבטח בתחנה המרכזית שחשד כי מדובר במחבל ולאחר מכן המון זועם תקף אותו כשהוא פצוע. זרהום הועבר לבית החולים סורוקה שם הוא מת אמש מפצעיו.



"בחור טוב, צנוע ושקט, משתדל לעשות את המיטב במקום העבודה שלו. בן אדם קודם כל, עצוב" אמר מלאכי על הצעיר שמצא את מותו בלב זירת הפיגוע.



בעל המשתלה סיפר על היום שאחרי: "הוא עבד פה כמה חודשים, הוא היה אחראי על חממה, הייתי שם היום ולא היה למי להגיד בוקר טוב. כל העובדים בהלם, לא נעים".



בלילה הבין מלאכי שמדובר בעובד שלו שנרצח. "מהר מאוד הגיעו אליי עדכונים שמדובר בו. ממה שאני מבין הוא יצא לחידוש ויזה והיה בדרך חזרה. הוא היה צריך להגיע הבוקר לעבודה", סיפר מלאכי.



"מדינה בכאוס, אזרחים מבולבלים"



בעצב סיפר מלאכי על הקושי להבין מדוע הותקף זרהום על ידי ישראלים. "מדינה בכאוס, אזרחים מבולבלים, אנשים שלוקחים את החוק לידיים מפחד או ממניעים אחרים", אמר מלאכי.



לדברי המעסיק, זרהום ידע עברית בסיסית לדבריו ולא היתה לו אישה או ילדים. "לא הבנתי למה יורים באדם שלא נראה מאיים".



על המשתלה שיתף כי מדובר ביום קשה אישית עבורו שכן הוא בא ממשפחה שכולה. אחותו נרצחה בפיגוע בשנת 2002 בבאר שבע, בעת שהיתה חיילת. לדבריו האירוע מחזיר אותו לאותם ימים קשים.