שלושה ימים לאחר הצתת קבר יוסף, נכנסה אמש משלחת רשמית מטעם המועצה האזורית שומרון, בראשות הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, כדי לאמוד את הנזקים.



הרב הראשי לישראל הביע זעזוע עמוק כשראה את ההרס במקום. הוא נישק את המצבה ופתח בפסוק מתיאור חורבן בית המקדש: "באו גויים בנחלתך טימאו את היכל קדשך" והוסיף: "מה שנעשה כאן זו פשוט פעילות של דאעש. הלב לא יכול לתפוס את הרשע. העם היהודי, שומר על האתרים הקדושים שלהם והם ללא בושה מתייחסים כך למקום קדוש כמו קבר יוסף".




הצתת קבר יוסף. צילום: פייסבוק


ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הודיע כי המועצה תבדוק כיצד לפעול לשיפוץ המקום. "המראות איומים וקשים. לא הגיוני להגיע במרכז ארץ ישראל לאחד המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי, אתר מורשת בינלאומי והוא מחולל שבור", אמר דגן שהטיל את האחריות על יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.



דגן התייחס לנזקים והוסיף: "השיש על המצבה שבור לחלוטין. הרצפות שבורות. הקירות שבורים. הכל שרוף. אנחנו צריכים לחשוב איך משפצים את המקום מנקים ומכשירים את המקום לקלוט שוב את אלפי המתפללים. ומעבר לתיקון הפיזי אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש איך זה קורה שבמרכז המדינה מקום כזה קדוש מחולל והעולם כמעט שותק לגמרי".



כזכור, כמאה פלסטינים פרצו למתחם לפני שלושה ימים, גרמו לנזקים והציתו את האתר המקודש. כוחות הביטחון הפלסטינים הדפו אותם, פיזרו את ההפגנה וכיבו את השריפה, אך נזק כבד נגרם למתחם. ההתקפה על קבר יוסף באה שעות ספורות לפני יום הזעם עליו ארגונים קיצוניים.