הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, שבוצע על ידי תושב הכפר הבדואי חורה שבנגב, מעורר גלים במגזר הבדואי.



פורום ראשי הרשויות הבדואיות בנגב, התכנס היום (שני) לדיון חירום ברהט בעקבות הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע שביצע תושב הכפר חורה שבנגב.


בהצהרה שפורסמה אמר ראש הפורום וראש עיריית רהט, טלאל אל-קרנאווי בשם ראשי הרשויות: "אנחנו מגנים בתוקף ובכל לשון חריפה, את המעשה הנפשע. המחבל אשר ביצע את המעשה, אינו מייצג את כלל תושבי המגזר הבדואי, אשר דוגלים בדו קיום וחיים משותפים בנגב".



עוד נאמר בהצהרה: "אנו שוב מביעים את תדהמתנו מעצם העובדה שהמחבל בא מקרב המגזר, ומוקיעים בחריפות את מעשיו. אנו קוראים לתושבי הנגב, בלי יוצא מן הכלל, לנהוג באיפוק ולשמור על יחסי שכנות טובה, אשר מאפיינים את חיינו המשותפים״.




המחבל מוהנד אלעוקבי. צילום: תקשורת שב"כ


מפורום ראשי הרשויות בדואיות בצפון נמסר: "אנו מגנים בכל תוקף את הפיגוע הרצחני שאירע אתמול בתחנה המרכזית בבאר שבע. זו אינה דרכנו. דרכנו היא דרך השלום והפיוס, האהבה והאחווה, ההשתלבות והנאמנות".



עוד נמסר בתגובה כי האוכלוסייה הבדואית תמשיך להיות מחויבת לערכי הסולידריות והערבות ההדדית שכרתה עם מדינת ישראל מאז הקמתה. "האזרחים הערבים בישראל ברובם המוחלט הם אזרחים שומרי חוק ומעולם לא פגעו בביטחון המדינה".



"אנו קוראים לכל המנהיגים גם הישראלים וגם הפלסטינים להרגיע את האווירה ולנסות להגיע למתווה מוסכם אשר ירגיע את האווירה ויחזיר את החיים באזור למסלולם הטבעי".