נשים "זוכות לפסקי דין רעים יותר מגברים". כך עולה ממחקר אותו הביאה לדיון עו"ד הלן מלכה זאבי, במסגרת מועדון 'אני עובד בריא'-   של המרכז הרפואי פוריה. עו"ד מלכה זאבי, מנהלת הסיעוד דיברה על סוגיית "נשים במשפט משני צידי המתרס". 

בסיכום דבריה של עו"ד מלכה זאבי עלו מימצאים חשובים מוזרים כאחד. היא ציינה כי למרות החוק לשיווי זכויות האישה שנועד ליצור שוויון מלא לנשים, ובהמשך חוק שוויון הזדמנויות בעבודה והקמת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה (2006), עדיין לא רואים שוויון מלא לנשים בחברה הישראלית. "מחקר שבחן אפליית נשים בבימ"ש בדק 1,432 פסקי דין במהלך 5 שנים, המסקנות היו שיש קשר בין מין ותוצאת המשפט לרעת הנשים בבימ"ש שלום ובבימ"ש מחוזי". 
לדבריה, גם כשבודקים את הנציגות הנשית בקרב השופטים, אין שוויון. אחוז השופטות בבימ"ש מרשים ומגיע ל47% , אבל בעליון אחוז השופטות נמוך. "מרים בן פורת היתה השופטת הראשונה שנבחרה לבימ"ש העליון וזה קרה רק ב1977. בכנסת המצב לא יותר טוב, ישראל ממוקמת במקום 70 בעולם, במדד הפער שבין נשים לגברים בבית המחוקקים. בכנסת הנוכחית ישנן רק 29 ח"כיות". הלן סיכמה והדגישה כי לדעתה תהליך השינוי צריך להתחיל  בכנסת.

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה פוריה