"לסדום היינו, לעמורה דמינו?" צעירה ערבייה, לוקה בנפשה, ככל הנראה במהלך התקף פסיכוטי, הולכת ברחוב הלח"י בתל אביב, בימים של שיא המתח הביטחוני.



היא ניגשת לעובר אורח והולמת בו באגרופה. האיש תופס אותה ומרתק אותה לרצפה, כשהוא מחזיק את ידיה מאחורי גבה, וקורא למשטרה. לפתע עובר במקום אדם אחר ובראותו את האישה מרותקת לרצפה - הוא בועט בחוזקה בראשה - והולך מהמקום.



באירוע הזה צפה היום (שלישי) שופט בית משפט השלום בתל אביב, שמאי בקר, כפי שתועד במצלמה הסלולרית של אחד הנוכחים באירוע, במהלך דיון בהארכת מעצרה של האישה הערבייה.



את האישה הוא החליט לשלוח להסתכלות פסיכיאטרית ולמשטרה הוא מורה לאתר את הגבר שבעט באישה, ולהודיע לבית המשפט על כך בתוך ארבעה ימים. "גם לו היתה המשיבה מחבלת (והיא איננה!), לא יתכן כי ישראלים יבעטו בראשים של אנשים שלא מהווים כל סכנה לאף אחד".



יומיים לאחר הלינץ' במבקש מקלט חף מפשע בתחנה המרכזית בבאר שבע, עדיין לא גווע הדיון הציבורי סביב אזרחים אשר "לוקחים את החוק לידיים" ומכים אנשים שהם חושדים כי הם מחבלים. הרוחות הלוהטות אף הביאו לריבוי מקרים של תקיפות ערבים-ישראלים על רקע גזעני וכתבי אישום הוגשו בנושא.



השופט בקר הביע זעזוע מהתנהלותו של אותו אזרח שפגע בראשה של האישה הלוקה בנפשה. "הימים הם ימים קשים וטרופים, פיגוע רודף פיגוע, סכין נשלפת אחר סכין נשלפת, והכל חרדים, עצבניים, ודווקא בזמן זה בחרה המשיבה, שאיננה מחבלת חלילה, אין טענה כזו, לרוץ ברחוב לח"י בתל אביב ולהלום באמצעות אגרופה בעובר אורח", אמר.



"מן הסרטון שהוצג לי עולה כיצד אזרחים מרתקים אותה אל האדמה, ראשה אל הרצפה, כמו גם בטנה וכל גופה, יושב עליה אזרח, כראוי, אולם באופן נבזי, נקלה ופחדני בא פלוני – 'גיבור גדול' – ובועט בראשה של המשיבה. למען הסר ספק, אין לי כל שמץ של טרוניה, רק דברי שבח, לאותו אזרח שתפס ועצר את המשיבה, וריתק אותה אל הקרקע עד בוא המשטרה", הוסיף.



השופט הורה למשטרה לקבל לידיה את הסרטון המתעד את האירוע ולאתר את מי שהוא מכנה בציניות "אותו 'גיבור ישראל', שבועט בראשה של אישה השוכבת אפרקדן על הרצפה, בלי שהיא מהווה כל סכנה, ובלי שהיא יכולה להגן על עצמה כהוא זה. לסדום היינו, לעמורה דמינו?", שאל השופט ושלח את החשודה, כאמור להסתכלות פסיכיאטרית.