עוד יום של טרור ברחבי ישראל. 



שני ישראלים נפצעו היום (שלישי) באורח קל לאחר שנפגעו בפיגוע דריסה שהתרחש בצומת גוש עציון, כאשר המחבל, אשר דרס אותם, אף יצא החוצה עם סכין על מנת להמשיך ולבצע את זממו, הוא נוטרל במקום וחוסל. 



שני הפצועים במקום, חייל בן 20 שנמצא במצב קל עם חבלות גפיים ואזרח בן 21 שנמצא במצב קל עם חבלות גפיים וראש, פונו לאחר טיפול בשטח אל יחידת הטראומה של בית החולים הדסה עין כרם. שני הפצועים בהכרה מלאה.



פאראמדיק מד"א דרור עיני, שהיה בזירה סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו בהולך רגל שעמד בצומת ונפגע מהרכב הדורס. הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעה קלה בגפיים. בנוסף ראינו צעיר כבן 20 בהכרה מלאה, מתהלך, אשר סבל גם הוא מחבלה קלה בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי במקום ופיננו אותם לבית החולים הדסה עין-כרם".



מנכ"ל מד"א, אלי בין סיפר: "מדובר ככל הנראה באירוע דריסה הפצוע שמטופל כעת ע"י כוחות מד"א. במקום יש שני פצועים באורח קל, המחבל כל הנראה נוטרל ע"י כוחות הביטחון, גם חיילים וגם שוטרים שהיו במקום. ככל הנראה היה מפגע שהייתה לו סכין שניסה לצאת איתה. הפגועים עם פגיעות קטנות בגפיים ובחלקים העליונים של הגוף".





המחבל לאחר ניטרולו עם הסכין לצידו. צילום: סוכנות תצפית




הותר לפרסום: אברהם חסנו מקרית ארבע הוא ההרוג בחברון



מוקדם יותר, הפרות הסדר באזור חברון גבו מחיר כבד כאשר גרמו להריגתו של אזרח ישראלי, אברהם חסנו ז"ל, בן 50 מקרית ארבע.

על פי תחקור של  האירוע, רכב בו נהג חסנו נקלע להפרות סדר וליידויי אבנים. הוא ירד מהרכב לאחר מכן, ככל הנראה על מנת לאמוד את הנזק שנגרם לרכבו, ואז נדרס על ידי מכונית פלסטינית שעברה במקום ונמלטה משם. מאוחר יותר הנהג הסגיר את עצמו למשטרה הפלסטינית וטען כי מדובר בתאונת דרכים רגילה. המכונית שנמלטה מזירת האירוע נעצרה על יד איזור דהריה. כעת האירוע נמצא בבדיקה ונבדק האם מדובר בפיגוע לאומני או האם מדובר בתאונה.  
האירוע קרה דרומית מערבית לחברון. כוחות ההצלה שהגיעו למקום נלחם במשך דקות ארוכות על חייו של הפצוע, אך בסופו של דבר מותו נקבע במקום. הוא היה בלי דופק, בלי נשימה וסבל מפגיעה רב מערכתית. גורם בצה״ל אומר כי האזרח שנהרג בפיגוע יצא מן הרכב בגלל יידוי אבנים לעברו. אולם לא ברור אם הדריסה היא על רקע לאומני.
יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון אמר בתגובה: "הפיגוע הבוקר מצטרף לסדרה של פיגועים וניסיונות של רציחות יהודים בכל רחבי ישראל. אם לא תהיה יד חזקה גל הטרור ימשך. במקום שבהם מחבלים מנצלים את הדרך להרג וגדיעת חיים  אסור לתת להם להמשיך ולהשתמש  בדרך. הוכח כי ציר שנפתח מביא עימו פיגועים וציר שנסגר מונע כאלה. ולמול הסור מרע יש להמשיך ולעשות טוב לחזק את ההתישבות בתכנון בבינוי ובחיזוק התשתיות."

ברוך מרזל התייחס להירצחו של חסנו ואמר: "הרשויות סירבו לבקשת אשר חסנו להחזיק נשק". עוד הוא אמר: "חסנו עבד אצלי במספר תפקידים, היה לו לב יהודי ענק ורחב ולמרות קשיי היום יום, המשיך לתרום לנוער בקרית ארבע ולהיות פעיל בכל דבר. הוא היה איש חסד ונרצח תוך כדי לינץ' במהלך ניסיונו להילחם בפורעים הערבים שזרקו עליו אבנים", אמר מרזל.

עוד הוסיף מרזל: "הרצח הזה כמו אחרים מוכיח שאין מדובר במפגעים בודדים אלא האוכלוסייה מורעלת בשנאה ליהודים עד כדי נכונות למות בשביל לפגוע בהם".
בשעות הצהריים: קצין נפצע באורח קל, המחבל חוסל
מוקדם יותר אירע פיגוע דקירה בסמוך לכפר בית עווא בדרום הר חברון באיזור בית עווא שבחטמ"ר יהודה. קצין צה"ל נדקר ונפצע באורח קל בעוד המחבל נורה, נוטרל ומותו נקבע בזירה. מגן דוד אדום דיווחו על האירוע ומסרו כי קצין נפצע קל בפיגוע, ליד היישוב נגוהות וכי המחבל נוטרל ונהרג. כוחות גדולים של המשטרה והצבא נמצאים בזירת האירוע. הפיגוע התרחש במהלך הפרת סדר במקום. על פי דיווח פלסטיני, המחבל ההרוג הוא עודאי האשם מסאלמה, בן 24 תושב בית עווא.