השרה מירי רגב הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום תביעה על סך מיליון שקלים נגד ערוץ 10 ונגד הכתב ספי עובדיה, בעקבות תחקיר ההקלטות וקמפיין "לא לדאוגוסט".

עובדיה חשף בחודש ספטמבר קלטת ובה תועדה שיחת ועידה שקיימה רגב עם יועציה, בה היא מציגה את גרסתה לכך שמשרדה העביר תקציב פרסום לידי משרד יהושוע TBWA, לכאורה ללא מכרז.
כבר לאחר הפרסום של כתבת התחקיר, איימה השרה רגב כי תגיש תביעת דיבה ודרשה מעובדיה התנצלות. משזו לא התקבלה, הוחלט להגיש תביעה: "עובדיה בחר שלא להרוס את הסיפור שבדה במחיר הרס שמו הטוב של אדם", נמסר ממשרדה של רגב.

בכתב התביעה, שהוגש על ידי עורכי הדין אלעד איזנברג וחגי חביב ממשרד אורלנסקי, איזנברג, מוזסון ושות', המתמחים בתביעות לשון הרע, נכתב כי "הכתבה הדיבתית נולדה בחטא וכולה שירבוב וגיבוב של שקרים שהקשר בינם ובין המציאות לא קיים. כל אלו לא הפריעו לכתב ספי עובדיה בימיו הראשונים בערוץ להטעות את הציבור".
התביעה של השרה מצטרפת גם לכתב התביעה שהוגש לפני יממה ע"י משרד הפרסום יהושע, על הוצאת דיבה וסילוף האמת. משרד יהושע הגיש אמש את תביעתו על סך שני מיליון שקלים, לאחר שהערוץ בחר שלא להתנצל על הטענה כי המשרד קיבל את הקמפיין ללא מכרז בעקבות הכרות מוקדמות עם רגב. 
"גם לתקשורת יש גבולות"
עם הגשת התביעה אמרה רגב: "כתב התביעה אינו בא לבדוק את העובדות -הטענות שעלו מהכתבה של ספי עובדיה התבררו כשקריות כבר ביום שלמחרת. כתב התביעה בא לשרטט את הגבול של המותר והאסור בכל הנוגע לקלות הבלתי נסבלת בה פוגעים בשמם הטוב של נבחרי ציבור, ואישי ציבור. גם לתקשורת יש גבולות. לא ניתן לפגוע באיש ציבור ולהטיל עליו רפש רק בשל העובדה שהתרגלנו לכך שאנשי ציבור לא תובעים את דיבתם ולא ממצים את זכויותיהם".

עוד הוסיפה השרה: "התביעה הזו באה לומר עד כאן. אגן על שמי הטוב. שמו הטוב של אדם היא לא אות מתה, אני מתכוונת ליצוק בה תוכן אמיתי וממשי. היום זה אני ומחר זה כל אחד אחר ששמו מוכפש ללא יכולת אמיתית להגן על עצמו מפני לשון הרע".
לטענתה של רגב,"ערוץ 10 עשה דין לעצמו, ניצל כוח ושררה וניסה לרמוס את שמם הטוב של אנשים ושלי באופן אישי. ערוץ 10 יבוא בפני בית המשפט וזה יבהיר לו כי הודאה בטעות היא מעלה עיתונאית ולא חולשה."

מערוץ 10 טרם התקבלה תגובה.

לפני כשבוע, חבר הכנסת אורן חזן הגיש גם הוא כתב תביעה על הוצאת דיבה, נגד הכתב הפוליטי של ערוץ 2, עמית סגל. חזן הגיש את התביעה בעקבות התחקיר שפרסם נגדו בו טען כי סרסר בזונות והשתמש בסם מסוג קריסטל מת'. סכום התביעה עומד על מיליון שקלים. 

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בכנסת, אמר חזן: "אם יש משהו שהחיים לימדו אותי זה לפעול באמינות ובעקביות, בשיקול דעת ובנחישות ולרגע לא מתוך סערת רגשות". חזן החליט להגיש את התביעה נגד סגל ולא נגד חברת החדשות של ערוץ 2 משום שלטענתו, לאחר פרסום התחקיר המשיך סגל להופיע בבימות שונות וחזר על "ההשמצות שנאמרו בחוסר תום לב במסגרת סיכול תקשורתי ועל רקע רדיפה אישית של משפחתי".