כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד תושב השומרון בחשד שאנס בת 68 בתל אביב, תחת איומי סכין.



ביום שלישי, ביולי 2013, סמוך לשעה חמש בבוקר, טיפס אמיר שלבי, צעיר בן 25 תושב מסחה בשומרון, דרך מרפסת השרות אל דירתה של ב' בדרום תל אביב, ואנס אותה תחת איומי סכין.



אלה הפרטים העולים מכתב האישום שהוגש נגדו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בתום שנתיים שבהן היה בבריחה והמשטרה ניהלה מצוד אחריו, כדי להבין אותו לדין בגין המעשים שביצע לכאורה.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין רוזי כבאז מפרקליטות מחוז תל אביב, כוונתו של שלבי, פלסטיני שהסתנן לישראל, כשנכנס לדירה, הייתה גניבה. כשהבחין ב-ב', היום בת 68, שישנה באותה עת בחדרה, תכניותיו השתנו. הוא נטל לידיו סכין, העיר אותה ודרש ממנה לקיים עמו יחסי מין.



"מסוכנות גבוהה"



"המתלוננת נבהלה וצעקה ובתגובה איים הנאשם על המתלוננת שלא כדין באמצעות הסכין שאחז, חנק אותה באמצעות ידיו, כשהיא נאבקת עמו על מנת להשתחרר מאחיזתו. הנאשם שחרר את אחיזתו, והמשיך לדרוש מהמתלוננת באיומי סכין שתקיים עמו יחסי מין", כך נכתב בכתב האישום.



למרות מצוקתה הרבה, ביקשה ממנו ב' שישתמש באמצעי מניעה. לאחר מכן מגולל כתב האישום את האונס שביצע לכאורה שלבי בב' באלימות, ואת החבלות שנגרמו לה במהלכו. לאחר שסיים, הוא גנב את מכשיר הטלפון הנייד של ב', את תיקה ואת המפתחות לדירתה ולרכבה, ונמלט מהמקום.



חקירת המשטרה וה-DNA שהותיר בזירה הצביעו על שלבי כחשוד באונס כבר באוגוסט 2013, אולם הוא חזר לרשתו הפלסטינית ושהה שם בכל מהלך התקופה. לאחרונה הסתנן שלבי לישראל ולפני כשבועיים הוא נעצר בתל אביב כשוהה בלתי חוקי וזוהה כחשוד באונס מלפני שנתיים.



הפרקליטות מייחסת לשלבי עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות, התפרצות למקום מגורים, גניבה ושהייה בלתי חוקית בישראל. בנוסף לכתב האישום הוגשה בקשה לעצור את שלבי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, בשל העובדה ש"מעשיו של המשיב מצביעים על מסוכנות גבוהה ביותר".