ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ אורן חזן (ליכוד) ללימוד חובה של השפה הערבית החל מכיתה א'. ביום רביעי הקרוב תובא ההצעה לקריאה טרומית במליאה.

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורן חזן בירך על ההחלטה: "אני שמח שבשיאו של גל טרור חדש קיבלה ועדת השרים לענייני חקיקה, יחד עם שר החינוך נפתלי בנט שנרתם לעניין, את הצעת החוק החשובה הזו, שהיא  בחזקת מסר של הממשלה לציבור לדו קיום והרגעת הרוחות".

חזן הוסיף כי "דווקא בימים אלו, בהם הטרור גובר ודו הקיום מתערער, חשוב להנמיך את הלהבות וליצור גשר של שפה, הבנה תרבותית וקירוב לבבות בין אזרחי המדינה, ואין טוב יותר מהבנת השפה כדי להבין את התרבות והמנטליות של כמיליון וחצי אזרחים ערבים במדינת ישראל ומאות מיליונים של דוברי ערבית במזרח התיכון כולו". 

"אישור החוק ללימוד עברית וערבית כבר מכיתה א' לכלל תלמידי ישראל הוא גשר מחייב כזה", אמר ח"כ מהליכוד. "אין לי ספק שכאשר בציבור היהודי יבינו את השפה הערבית כפי שבציבור הערבי יבינו את השפה העברית, כולנו נראה ימים טובים יותר". 

חזן אף קרא לכל חברי הכנסת לתמוך בחוק: "אני קורא לחברים מכל סיעות הבית, קואליציה ואופוזיציה כאחד, לשים את המחלוקות בצד ולהצביע ביחד איתי בעד אישור החוק".