ישראל נמצאת במקום ה־56 בעולם מתוך 165 מדינות שנבדקו במחקר בינלאומי חדש שערך "אינדקס זכויות הילד".
 
עשר המדינות  בראש הרשימה הן נורבגיה, הולנד, פורטוגל, איסלנד, סלובקיה, ספרד, אירלנד, שוודיה, טוניסיה וצרפת. ישראל אומנם נמצאת רק במקום ה־56 הלא מחמיא, אך היא לפחות מקדימה מדינות כמו קנדה (57), איטליה (69) וניו־זילנד (90).
 
במחקר ההשוואתי נבדקו התחומים הבאים:  הזכות לחיים, הזכות לבריאות, הזכות לחינוך, הזכות להגנה ותשתיות לקידום זכויות הילד.
 

בארבעת המדדים הראשונים (חיים, בריאות, חינוך והגנה) זכתה ישראל לציונים גבוהים מאוד, אך בממד החמישי - תשתיות לקידום זכויות הילד – קיבלה ישראל ציונים נמוכים, שהשפיעו על הציון הכולל שלה ודחקו אותה לאחור בדירוג הבינלאומי.
 
ממד התשתיות לזכויות הילד כולל שבעה פרמטרים: אי אפליה; שיתוף ילדים בהחלטות; חקיקה למען ילדים; תקציבים יעודיים לילדים; איסוף מידע ונתונים על ילדים; שיתוף פעולה בין המדינה למגזר השלישי וטובת הילד כעיקרון־על.
 
בהערות ספציפיות המתייחסות לישראל מציינים עורכי המחקר כי במדידה קודמת שנערכה ב־2002 השיגה ישראל ציונים גבוהים יותר בממד החמישי. כמו כן יש התייחסות לאפליה של ילדים בקבוצות מיעוט כמו בדואים, ילדי עובדים זרים, מבקשי מקלט, ילדים ערבים ישראלים ופלסטינים.
עוד מצוינת בדוח הבעייתיות ביחסי הממשלה וארגוני המגזר השלישי (ארגונים וולונטריים), והיעדר הקצאה מספקת של תקציבים יעודיים לטובת ילדים בכלל וילדים באוכלוסיות חלשות בפרט.
 
מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן, שחשף את הממצאים, אמר בתגובה כי "ישראל מצויה אומנם בסוף השליש העליון של המדינות, אך מבחינתנו זה 'מקום לא טוב באמצע'.
 
"לילדי ישראל מגיע הרבה יותר ועלינו לשאוף להיות בעשירייה הראשונה. הדבר בהחלט אפשרי. עם קצת יותר מאמץ בתחום מניעת אפליה של קבוצות ילדים חלשות, עם שיפור בהקצאה התקציבית למען ילדים ועם הגברת שיתוף פעולה בין הממשלה לארגונים וולונטריים, ישראל יכולה וצריכה להתברג במקום גבוה יותר".
 
ח"כ ד"ר יפעת שאשא־ביטון (כולנו) מסרה בעקבות פרסום ממצאי המחקר: "מדינת ישראל עברה כברת דרך בקידום זכויות הילדים והטיפול בהן, דבר הניכר גם בנתונים, אך עדיין דרך רבה לפנינו. אין ספק שעלינו לרכז מאמץ בפיתוח ובהתאמת תשתיות בטיחותיות לילדים ושתחום זה לוקה בחסר. אנו עדים להיפגעות רבה מאוד של ילדים כתוצאה מתשתיות לא מותאמות וממתקנים שאינם בטיחותיים. במסגרת עבודתי, אני פועלת לקידום התוכנית לבטיחות הילדים, יחד עם משרד האוצר ומשרד הבריאות, ובאמצעותה נוכל לתת מענה לסוגיה משמעותית זו".