"באצבע הזו שלו שלחצה על הדק האקדח היו הרבה אצבעות, הרבה אצבעות שנמצאות היום בשלטון של מדינת ישראל". כך, בצורה הכי בוטה והכי קשה תקף ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר את השלטון הנוכחי במדינת ישראל, תוך שהוא מטיח בו האשמות קשות ודברים חסרי תקדים.

אלדר אמר את הדברים אמש, בטקס הזיכרון המרכזי בכרמיאל לזכר יצחק רבין, לעיני אורחים רבים, ביניהם צעירים רבים תושבי העיר.

אלדר הוסיף במהלך דבריו: "כל מה שקרה לפני הרצח, הפגנות של הליכה ליד ארון מתים, לעטוף את רבין בכפיה, להפוך אותו לאויב העם וכל זה, ועדיין לא העלינו בדעתנו שמישהו ירים יד על ראש ממשלה במדינת ישראל. הכי מצער אותי שהרוצח הצליח".



"תראו מה קרה במדינה....  תראו איך רוצח השפל שינה את מדינת ישראל. הסיט אותנו לחלוטין מדרך השלום", הוסיף ראש העיר. "אחרי שהאוטובוסים התפוצצו הם עזרו לימין לעלות לשלטון. תראו איפה אנחנו עומדים היום. איבדנו את הביטחון העצמי שלנו להסתובב ברחובות. לאן הגענו".

"יש כאלה שרוצים להחזיר אותנו לתקופת התנ"ך" 

 

בערך באמצע הנאום עלה אלדר להתקפה חזיתית נגד השלטון בישראל: "הימין המתלהם שרדף אחריו לכל מקום, זה שהסית, זה שעשה פולסא דנורא והיה טיפש אחד שביצע את פסק הדין שהוציאו עליו. אחד - לא צריך הרבה", הדגיש אלדר.

"אבל צריך תמיד לזכור שבאצבע הזו שלו שלחצה על הדק האקדח היו הרבה אצבעות. הרבה אצבעות שנמצאים היום בשלטון של מדינת ישראל", אמר אלדר. "הם היו שותפים ללחיצה על ההדק שירתה לרבין בגב. הרוצח בא אליו כגנב וירה בגב של בן אדם. זו היתה המציאות בארץ".

אלדר פנה לנוכחים בבקשה. "אתם, הדור הצעיר, צריכים להסיק מסקנות מהענין הזה. לחשוב איך משמרים את הדמוקרטיה הישראלית. זה לא משהו שנולדנו איתו. על הדמוקרטיה צריכים להלחם, זה לא משהו פשוט. יש כאלה שרוצים להחזיר אותנו לתקופת התנ"ך, לחוקי התורה. אתם הדור הצעיר צריכים לדעת לשמור על הערכים שלנו של המשך חיים דמקורטים במדינה".

בתגובה מסר אלדר:  "אני עומד מאחורי דברי, שאין בהם חדש. בתקופה שקדמה לרצח של יצחק רבין ז"ל - ראש ממשלה בישראל, בידי יהודי, היו רבים שהסיתו נגדו, שהלבישו אותו במדי נאצי, שקראו עליו פולסא דנורא. אין חדש תחת השמש, כפי שאמרו אחרים גם אני חוזר ואומר, לא יד אחת לחצה על ההדק. דברים אלו מקבלים משנה תוקף בימים קשים אלו. הזרמים הקיצוניים שפעלו אז נמצאים גם היום. יש דרך אחת לשלום, היא דרך ההידברות ולא דרך ההתלהמות וההסתה. על ההנהגה להראות אחריות, נחישות ואומץ ולהוקיע מתוכה כל גילוי של הסתה ואלימות מכל צד".