הקצין והסוהר שנטלו חלק בלינץ׳ בנתין הזר מאריתריאה הבטום זרהום בתחנה המרכזית בבאר שבע הודחו משורות הארגון, כך לפי הודעה שנמסרה הערב (שני) מטעם שב"ס.
למעריב אונליין נודע כי היועץ המשפטי לממשלה קיים אתמול ישיבה בנושא המעורבים משב"ס בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים. בין היתר ביקש היועמ"ש להחיש את המשך החקירה, וכן ביקש שהפרקליטות תתעדכן מול השב"ס בנוגע לסטטוס העסקתם של שני אנשי השב"ס החשודים במעורבות באירוע ולגבי שקילת נקיטת הליכים נגדם בשב"ס.
כזכור, ביום חמישי נעצרו ארבעה בני אדם בחשד למעורבות בביצוע הלינץ' במהלך הפיגוע בבאר שבע, ובין העצורים גם הקצין והסוהר מרשות בתי הסוהר. 

החשודים נעצרו לאחר קבלת תוצאות הנתיחה מהמכון לרפואה משפטית ולאחר התייעצות עם הפרקליטות. הארבעה אותרו ע״י הימ״ר ולאחר שהובאו אל בית משפט שוחררו בתנאים על פי החלטת פרקליטות מחוז דרום.


פיגוע הירי בבאר שבע. צילום: חטיבת דוברות המשטרה
 
עוד עם הפרסום על מעצרם, בשב"ס גינו את החשדות ומסרו: "נציב בתי הסוהר מגנה את ההתנהגות הבוטה בה היו מעורבים עפ״י החשד גם סוהרים. האלימות נוגדת את ערכי הארגון ועל כן בהתאם לתוצאות החקירה, נפעל על מנת להוקיע את המשתתפים באירוע ולמצות עימם את הדין גם במישור המנהלי".