עשרות חברות וארגונים, לצד ידוענים ואישי ציבור, נרתמו ליוזמה למען הקשישים - פרויקט "מחזירים אהבה" שיזמו עמותת מטב ועיתון "מעריב־השבוע", הקורא לציבור לפנות זמן ולצאת לבקר את הקשישים הקרובים ללבנו.



יום השיא של הפרויקט, אשר נקבע ל־27 באוקטובר, נועד לעורר את המודעות לבדידותם של קשישים רבים בישראל.



גם ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), יו"ר משותף של שדולת הכנסת למען הגמלאים, הצטרף ליוזמה ויצא לבקר את יוליוס בראון, ניצול שואה איתו הוא שומר על קשר הדוק מאז הגיע לכנסת.



"יוליוס ואני מכירים שלוש שנים. אנחנו נפגשים לעתים קרובות והוא הפך אצלנו לבן משפחה שכולם אוהבים אהבת נפש ממש, הוא חכם, עם לב רחב ומלא בחוש הומור שיכול להפיל אותך מהכסא מרוב צחוק", מספר ח"כ שמולי.



"כל מפגש איתו מסתיים ברגשות מעורבים - מצד אחד הצלחתי לקחת אחריות על אחת מהבעיות הכאובות ביותר בחברה שלנו, אבל מצד שני יש עוד כל כך הרבה שנותרו מאחור, נאבקים לבדם בבירוקרטיה הישראלית ונלחמים על זכויותיהם. כנבחר ציבור זה ממלא אותך בושה".



ח"כ שמולי מדגיש: "אני חושב שבעיקר אנחנו, בני הדור הצעיר, חייבים לדאוג לדור המייסדים שעבר את כל התלאות והקים לנו כאן מדינה. אז כן, חלק מהשינוי חייב לבוא מלמעלה, מהכנסת ומהממשלה, אבל חלק גדול יכול לקרות גם אם כל אחד יפתח את העיניים וייקח קצת יותר אחריות".



"לכבד ולהוקיר את תרומתם"



גם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) נפגש ברחובות עם אברהם גרינזייד (90) יו"ר ארגון ותיקי מלחמת העולם השנייה שלחמו בנאצים. גרינזייד ממשיך לעבוד בהתנדבות מלאה, גם היום כיו"ר הארגון ומקבל עשרות שיחות טלפון בכל יום בבקשה לעזרה מקשישים ומעולים חדשים וותיקים.



ח"כ פורר אמר כי "איני מכיר אנשים רבים בני מחצית מגילו של גרינזייד שהיו יכולים לעמוד בקצב העבודה שלו, הכולל נסיעות באוטובוסים בכל רחבי הארץ, ארגון והכנת אירועים וכנסים ופעילות אינטנסיבית לטובת וותיקי מלחמת העולל השנייה הפזורים בארץ".



עוד הוסיף ח"כ פורר כי "גרינזייד מייצג את האנשים הנפלאים שעברו תלאות וקרבות שלא ניתן לתאר. ולכן אנחנו חייבים להמשיך לכבד ולהוקיר אותם על תרומתם לעולם".