ראשי העיריות כפר סבא ורעננה התראיינו הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל והתייחסו לכך שאלפי בתים בשרון נמצאים עדיין בעלטה עקב התקלה בחברת החשמל.



יהודה בן חמו, ראש עיריית כפר סבא סיפר כי גם אצלו היו ניתוקים בחשמל: "גם אני נאלצתי לטפל בענייני הבית בשל החוסר בחשמל אבל ההתנהלות הפעם חוצה כל גבולות. הגיע הזמן לשים את הדברים בצורה הכי ברורה על השולחן ולהבין שמשחקי האגו והמלחמות לא יבואו על חשבון חיי אדם".



"אנשים נתקעו כשמכשירי החשמל שלהם נותקו ואני שלחתי אנשים להתאשפז בבית החולים כי לא היה להם איך להישאר בבית. אני לא יודע להסביר למה הבעיות קרו דווקא באזור השרון אבל אנחנו התכנסנו כדי להבין איך לטפל בעניין. אנשים מבוגרים ותינוקות דרשו מאמץ מיוחד", אמר בן חמו.



בן חמו אמרי כי בהתחלה הוא סבר שזו תקלה זמנית: "זה הרגיז אותי כי אני סברתי שזו תקלה, ושכולם מתגייסים לטפל בה. הגדירו את אזור כפר סבא-רעננה כחירום ובכל זאת בקושי הגיעו צוותים וכשהם הגיעו הם עשו טובה, הצוותים נשמעים לוועדים ולא למנהלים. הוועדים מנהלים את חברת החשמל ולא ההנהלה. סיכמו שיגיעו שלושה-ארבעה צוותים והגיע בקושי צוות אחד".



בן חמו לא סבור שהבעיה היא כוח אדם בחברת החשמל: "בשעת מלחמה, בשעת חירום לא עושים את החישובים האלה. אני לא סבור שאין צוותים. בעת חירום כולנו ישנים פחות וחירום זה חירום ולא עושים משחקי אגו בשעת חירום. כשצריך להתגייס אז מתגייסים".



זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה הדגיש כי "יש אצלנו עדיין אלפים שנמצאים ללא חשמל. הלילה רכשנו תאורת חירום לחלק מהבתים שכבר נגמרה להם הבטרייה. יש אנשים המוכרים לרווחה שכל המקרר הלך להם והבאנו להם אוכל כי הם לא יכולים לצאת מהבית. איך חברת החשמל בשנת 2015 לא יכולה לספק חשמל?".



בילסקי הדגיש כי "כל שנה חברת החשמל גוזמת את העצים שמתחת לכבלי החשמל ורק הם יכולים לעשות את זה. השנה הם בכלל לא הוציאו מכרז, אז מה אנחנו מתפלאים שעכשיו העצים נופלים על החשמל? אני לא מפנה אצבע מאשימה לנתניהו אבל כשנתניהו רוצה לפעול הוא פועל. צריך לסגור את העניין, כן רפורמה או לא רפורמה. אני פשוט כואב, מעומק הלב, אני רואה שאנשים שולחים לי תמונות עם נרות נשמה כדי להאיר את הבית", הוסיף בילסקי.