ראשי העיריות והמועצות בגליל המערבי הודיעו היום (שלישי) כי יפתחו מחר בשביתה במחאה על צמצום הטבות המס ליישוביהם.



ללשכתו של ז'קי סבג, ראש עיריית נהריה, הגיעו שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו"ר מטה המאבק, שמעון לנקרי ראש עיריית עכו, יורם ישראלי ראש מועצה האזורית מטה אשר, שמעון גואטה, ראש המועצה אזורית מעלה יוסף, סיוון יחיאלי, ראש מועצת כפר ורדים ופואד עווד ראש מועצת מזרע.



ראשי הערים והמועצות החליטו על שורה של צעדים בהם ינקטו בהמשך למאבקם על כוונת ועדת הכספים לאשר את המתווה החדש של מפת הטבות המס שהוצעה. לדבריהם במתווה זה ייפגעו יישובי הגליל המערבי. 



במסגרת החרפת המאבק הוחלט כי מחר ישבתו עובדי הרשות המקומית ולא תתאפשר קבלת קהל. גם עובדי הרשויות העובדים במערכת החינוך ישבתו.  עובדי הרשות השובתים במערכות החינוך הינם מאבטחי בית הספר, שרתי בית הספר, סייעות, ועובדי אדמיניסטרציה.



"מכה קשה שאיננו מוכנים לספוג"



לדברי מטה המאבק אם שביתה זו לא תעזור, ומפת ההטבות החדשה תאושר, יוחרף המאבק ויינקטו צעדים נוספים. שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו"ר מטה המאבק אמר: "זו מלחמת אין ברירה למען השכר של תושבינו ולמען עתיד ערינו. שכחו שלמעלות, נהריה ועכו יש משימה לאומית. פעם היינו ערי פיתוח ועכשיו אנחנו ערי קיפוח".



אם הגזירה הזו תנחת עלינו, 35 אלף דירות שבתכנון ושיווק ייעצרו ותהיה נהירה החוצה מהערים שלנו. גם למעסיקים נוצרת פה בעיה קשה ביותר. העובדים יגיעו עם דרישות העלאת שכר במקרה הטוב ובמקרה היותר גרוע פשוט יעזבו", הוסיף בוחבוט.



ז'קי סבג ראש עיריית נהריה התייחס לחשיבות הטבת המס ואמר כי "הטבת המס אשר ניתנת לתושבי הגליל המערבי ולנהריה בפרט הינה אחת מההטבות אשר בגללן תושבים רבים בוחרים להקים ביתם בפריפריה. נהריה הינה עיר מחוז, הגדולה באזור, והיא מספקת תעסוקה למספר רב של תושבים ומעסיקים. אם אכן אחוזי ההטבה יצטמצמו זו תהיה מכה קשה שאיננו מוכנים לספוג. על כן מחר נצא לשביתה במטרה לשנות את הגזירה".