המדינה סבורה כי אין עילה לבג"ץ להתערב בהחלטה להרוס בתי מחבלים, כך עולה מתגובת הפרקליטות היום (שלישי) לעתירות נגד הריסות בתיהם של החשודים ברצח מלאכי רוזנפלד,דני גונן ובני הזוג הנקין ז"ל. 



התשובה נמסרה היום, כפי שבג"ץ הורה לעשות בשבוע שעבר, בהחלטה שעוררה סערה פוליטית.



העתירות הוגשו בשבוע שעבר נגד צווי ההחרמה וההריסה שהוציא המפקד הצבאי לבתיהם של שישה מחבלים, בשכם, בכפר סילוואד ובמחנה פליטים קלנדיה.



חלק מהעתירות הוגשו על ידי בני משפחותיהם וחלק על ידי שכנים, אשר חששו כי ההריסה תפגע בבתיהם. בין הטיעונים לבקשה, ציינו העותרים כי "הריסת בתים הנה פעולה אסורה, הפוגעת בזכויות יסוד של חפים מפשע, ומנוגדת למשפט הבינלאומי ההומניטרי".



בתשובת המדינה היא מציינת את ההחמרה במצב הביטחוני ואת העלייה בכמות פיגועי הטרור מתחילת שנת 2013 וכן את העלייה במספר הנפגעים הישראלים כתוצאה מפיגועים אלה. "הערכתם המקצועית של גורמי הביטחון לה שותפים גם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, היא כי חיוני כיום ליצור הרתעה מקסימאלית מפני ביצוע פיגועים נוספים".



"חשיבות עליונה בהרתעתם של מפגעים"



על פי נתוני גורמי הביטחון, שהוצגו בתגובת המדינה, בשנת 2013 נרשמו כ-1,414 פיגועים; בשנת 2014 נרשמו כ-1,650 פיגועים; בשנת 2015 נמשכה מגמה זו, כאשר עד לפני תשעה ימים נרשמו 1,703 פיגועים.



כמו כן, החל משנת 2013 נרשמה עליה חריגה במספר ההרוגים הישראלים כתוצאה מפיגועי טרור שיצאו מאיו"ש ומירושלים, 35 הרוגים לעומת אפס הרוגים ב-2012.



עוד נכתב כי מערב ראש השנה ועד לפני יומיים נרשמו כ-778 פיגועים, במסגרתם נהרגו 11 אזרחים ונפצעו, בהערכה, כמאה אזרחים וחיילים.



"הלכה למעשה, מתאפיין החודש האחרון בשורה ארוכה של פיגועים, כאשר מידי יום ביומו מתרחשים כמה וכמה פיגועים ברחבי מדינת ישראל ואיו"ש. במקביל, בשנתיים האחרונות סוכלו מאות כוונות וניסיונות פיגוע במגוון מתווים חמורים בגזרות שונות באיו"ש ובירושלים", כך נכתב בתגובה.



בתגובה לטענותיהם של העותרים נגד הענשתם על מה שביצעו קרוביהם מציינת המדינה כי מודעותם או סיועם של בני המשפחה לכוונתו של המחבל לבצע את הפיגוע כלל אינה נדרשת כדי להפעיל את אמצעי הריסת הבתים וכי כבר נפסק שמדובר באמצעי הרתעתי בלבד.



לסיום טוענת המדינה כי אין עילה להתערבות בית המשפט ומבקשת ממנו להכריע בנושא בהקדם האפשרי, "בשים לב לשורת הפיגועים הגואה שבוצעו בתקופה האחרונה ולאור החשיבות העליונה בהרתעתם המרבית של מפגעים פוטנציאליים נוספים".



כזכור, בשבוע שעבר שופט בג"ץ עוזי פוגלמן הוציא צו זמני להקפאת הריסת המבנה שבו מתגוררים בני משפחתם של מבצעי הפיגועים בהם נרצחו מלאכי רוזנפלד,דני גונן ובני הזוג הנקין ז"ל. ההריסה הייתה אמורה להתבצע בשבוע שעבר, אך היא הוקפאה עד להחלטה אחרת.