מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל, השייח' ראאד סלאח לא אמר את המילה האחרונה בבית המשפט בנוגע להרשעתו בעבירות של הסתה לגזענות ולאלימות.



עורכי דינו מסרו היום (שלישי) ל"מעריב אונליין" כי בכוונתם להגיש בקשה לרשות ערעור לבית המשפט העליון.



עורך הדין אביגדור פלדמן, המייצג את סלאח, אמר: "היו חילוקי דעות בין השופטים ביחס להרשעה ביחס להסתה לגזענות ובהסתה לאלימות ונראה שגם בית המשפט המחוזי סבר כי ראוי לתת לנו הזדמנות בעליון. על כן דחה את ביצוע המאסר עד ל-15 בנובמבר".



כזכור, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שלישי) את ערעורו של השייח' ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל. סלאח, שערער על העונש שנגזר עליו בגין הסתה לגזענות ולאלימות בעקבות דרשה שנשא בשנת 2007, יתייצב לשאת בעונשו ב-15 בנובמבר.



סלאח הגיע לבית המשפט כשהוא מלווה בחברי כנסת, ביניהם ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי. כ-100 מפגינים המתינו לו מחוץ לאולם כדי להביע בו תמיכה, וכאשר יצא מהאולם הוא הניף לעברם את ידיו והם צעקו לו בערבית: "אללה אכבר", ו"ברוח ובדם נפדה את אל אקצה".



"פסק דין פוליטי"



יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, מוחמד ברכה, אמר בתגובה להחלטה: "אנחנו מתייחסים למשפט הזה כפוליטי ואל פסק הדין כפסק דין פוליטי, שאין לו שום נגיעה למשפט הפלילי. על מילים לא מכניסים איש ציבור חשוב כזה ל-11 חודשי מאסר בפועל. אנחנו מתייחסים לזה כאל ניסיון להפליל את כל הפעילות הפוליטית של האוכלוסייה הערבית בישראל".



"הדברים שנאמרו הם מחוץ לקונצנזוס הישראלי ולא נקבל את זה שכל מי שמביע דעה שהיא מחוץ לקונצנזוס ייכנס לכלא. מדובר בנושא רגיש מאוד, ירושלים המזרחית ומסגד אל אקצה, ואנחנו לא יכולים לקבל את הנרטיב הציוני. אנחנו מחויבים להגן על המקומות הקדושים לנו", הוסיף ברכה.



יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי יש להחמיר עת עונשו של סלאח. "ראאד סלאח ייכנס ל-11 חודשים בכלא על נאום הסתה שנשא ב-2007. צריך למצות עמו את הדין על כל פשעיו עד 2015 ולהכניס אותו למאסר עולם", כתב ליברמן.



ח״כ איציק שמולי התייחס גם הוא לדחיית הערעור ואמר כי מדובר בהחלטה מוסרית וצודקת. מוסרית וצודקת. "הגיע הזמן שהמסית הראשי יעוף לכלא ועדיף שלכמה שיותר זמן. בשנים האחרונות מוביל הפלג הצפוני של התנועה האסלמית קו קיצוני ואלים שמשתמש כבדרך קבע בהסתה זדונית ושקרית כנגד המדינה", אמר שמולי.



"בצד הביקורת הנוקבת על מדיניות הממשלה, כל איש הגון במחנה המרכז-שמאל חייב לתמוך בהגבלת ארגונים מסיתים כמו, להב״ה לה פמיליה והפלג הצפוני של התנועה האסלמית", הוסיף שמולי.



"כֻּל כַּלְבּ בִּיגִ'י יוֹמוֹ. טרוריסט המילים, השייח' ראאד סלאח ראש התנא"ס, נשלח למאסר בגין הסתה לגזענות ואלימות. רק חבל ש-11 חודשים ולא לנצח", צייץ ח"כ אורן חזן בטוויטר.