מליאת המועצה להשכלה גבוהה אישרה היום (שלישי) למוסדות להשכלה גבוהה להציע תכניות לימודים בהן ניתן יהיה ללמוד יומיים בשבוע במקום שלושה ימים לפחות כפי שהיה עד כה.



ההחלטה צפויה להקל על סטודנטים העובדים במהלך לימודי התואר הראשון ו מסלולים ללימודים במתכונת חלקית יהיו פתוחים לציבור כולו. במל"ג מסבירים זאת לאור שינויים שחלו במשק ובחברה בשנים האחרונות, בהם: העלייה בגיל הכניסה להשכלה הגבוהה ויוקר. המחיה.



עוד מבהירים במל"ג כי מספר הסטודנטים בתכניות לימודים לתואר ראשון בזמן חלקי לא יעלה על שליש מתוך כלל הסטודנטים לתואר ראשון במוסד.



בהתאם להמלצת ות"ת, ועדה לתכנון ולתקצוב, שהתקבלה לאחר התייעצות עם התאחדות הסטודנטים, הוחלט כי בתוך שנה ממועד החלטה זו תיבדק השאלה של גביית שכר לימוד מוסדי, הגבוה ב-15% משכר הלימוד בתכניות הרגילות, בתכניות הלימודים לתואר ראשון בזמן חלקי. צורך זה עולה לדברי המל"ג ממימון עלויות תפעול ייעודיות הכרוכות במסלולים אלה.



שר החינוך ויו"ר המל"ג נפתלי בנט אמר כי "לא רק למבוססים מגיע ללמוד. כמי שהיה סטודנט עובד, שבקושי היה יכול להגיע לאוניברסיטה והתקשה בשילוב העבודה והלימודים, ראיתי חשיבות לעזור לסטודנטים עובדים. זוהי המשך המגמה של שוויון הזדמנויות גם באקדמיה״.