ראשי המאבק נגד צמצום הטבות המס החליטו היום (רביעי) כי אם עד יום ראשון ועדת הכספים לא תבטל את הקיצוץ בהטבת המס, תתבצע השבתה מלאה של כל המערכות בערי הגליל ללא הגבלת זמן.



"אנו נחושים בהחלטתנו ובמאבקנו למען הציבור אותו אנו מייצגים. לא נשקוט ולא נוותר עד שתבוטל הגזירה", מסרו ראשי המאבק.



ראשי הרשויות נועדו היום והחליטו כי מעלות תרשיחא, עכו ונהריה יפתחו בשביתה כוללת של כל המערכות המוניציפליות עד להודעה חדשה.



לדברי מטה המאבק הצעד נובע מתוך הבנה שמעבר לפגיעה במשכורתם של התושבים, המהלך יוביל לעצירת הפיתוח וקליטת עשרות אלפי תושבים חדשים, לצד עזיבת תושבים קיימים.



"המדינה תפסיד סכום אדיר"



שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו״ר מטה המאבק אמר כי "אנחנו לא ניתן שיפגעו בשכר ובעתידם הכלכלי של תושבינו ושל ערינו. כל רצוננו הוא להמשיך ולפתח את היישובים שלנו".



לדברי בוחבוט מדובר בסכנה מהותית: "הגזירה הזו לא רק שלא תתמוך בפיתוחו של הגליל והגדלת האוכלוסייה בו, אלא תוביל לקריסתו הטוטאלית, ותגרום לנהירה של תושבים החוצה".



עוד הוא הוסיף: "לא נוכל לקלוט יותר תושבים. הערים שלנו יכולות לקלוט כ-100 אלף תושבים, כאשר למעלה מ-35 אלף יחידות דיור נמצאות בימים אלו בשלבי פיתוח ושיווק כל זה ירד לטמיון".



לטענת בוחבוט הפגיעה ביישובי הגליל תגרור פגיעה במדינה. "גם השקעות של 700 מיליוני שקלים בפיתוח שכונות ותשתיות בערים שלנו, שהממשלה הזו והממשלה הקודמת השקיעו כדי לפתח אותן, מתוך תקווה שדרך שיווק הדירות השקעה זו תוחזר למדינה, משום שהקבלנים משלמים את הוצאות הפיתוח, ירדו לטמיון והמדינה תפסיד סכום אדיר", אמר בוחבוט.