בתכנית "משעל על הבוקר" עם ניסים משעל ברדיו 103 FM , התראיין היום (חמישי) ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי שהתייחס לתקלות חברת החשמל בעירו.



בילסקי דיבר על כך שלא יתכן שאנשים ישבו בבית שלושה ימים ללא חשמל וכי מישהו צריך לשאת באחריות: "יש מישהו שאשם ופניתי לראש הממשלה וביקשתי שיקים ועדת חקירה ויבדוק את היערכות החברה לפני, את 48 השעות בהן הייתה שביתה של העובדים ואיך אנחנו נערכים כדי שלא יהיו מצבים כאלה בעתיד".



עוד הוא אמר כי "הקמתי ועדת חקירה בעיר ואנחנו יושבים פעמיים ביום כצוות חירום. נפיק לקחים ואם יש משהו שהיינו צריכים לעשות ולא עשינו, נפיק לקחים ונעשה את זה מיד".




בילסקי התייחס לכך שעל אף שרעננה נחשבת לעירייה עשירה, היא הוצפה כמו במדינת עולם שלישי: "חטפנו תוך פחות משעה קרוב ל-70 מילימטר של גשם. היינו ערוכים ועשינו כל מה שאפשר אבל לפעמים הטבע קצת יותר גדול".



הוא הוסיף: "תוך כמעט שעה השתלטנו על כל נושא התנועה וההכוונה. יש רגעים בהם גם התשתיות הכי טובות לא מספיקות מול שבר ענן כזה שיושב על רעננה וכפר סבא, כל ההכנות לא יכלו להצליח".




פקקי ענק אתמול ברעננה שנגרמו בעקבות הגשמים. צילום: חטיבת דובר המשטרה

"מקווה שהשלטון המקומי יעזור לתושבים"


"הארנונה לא בסמכותי אלא בסמכות משרד הפנים. הנזקים היו קשים מאוד ואני מקווה שבשלטון המקומי של משרד הפנים יעזרו בכל המישורים, גם בארנונה, גם במיסים", ענה כשנשאל איך אפשר לעזור לתושבים.


כזכור, כבר לפני מספר ימים הוא התראיין ואמר כי "כל שנה חברת החשמל גוזמת את העצים שמתחת לכבלי החשמל ורק הם יכולים לעשות את זה. השנה הם בכלל לא הוציאו מכרז, אז מה אנחנו מתפלאים שעכשיו העצים נופלים על החשמל?" ושאל "איך חברת החשמל בשנת 2015 לא יכולה לספק חשמל?".


מזג אוויר סוער. צילום: אבשלום ששוני

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי מזג האוויר ימשיך להיות גשום לפרקים, מלווה בסופות רעמים וברד מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. בנגב צפוי לרדת גשם מקומי וקיים חשש כבד משיטפונות בנחלי הדרום.

מחר יהיה מעונן חלקית עם גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה, קיים חשש קל משיטפונות בנחלי המזרח, הטמפרטורות יעלו .

בשבת יהיה מעונן חלקית עד נאה עם עליה נוספת של הטמפרטורות. בראשון הטמפרטורות ימשיכו לעלות.

הטמפרטורות החזויות להיום: אילת 27-19, מצפה רמון 20-12, באר שבע 22-15, עין גדי 28-21, ירושלים 18-13, תל אביב 21-17, אשדוד 22-19, לוד 22-17, חיפה 22-15, עפולה 23-14, בית שאן 24-17, טבריה 23-19, נצרת 20-15, קצרין 20-14 וצפת 16-11.