הרב יאשיהו פינטו, שחזר אתמול לישראל לאחר שהות בארצות הברית, קיים אמש שיעור לחסידיו באשדוד, זאת לאחר שלא עלה לטיסה המקורית לישראל בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון.

פינטו, שאל את חסידיו, תוך שהוא מותח ביקורת על הרשעתו בגין מתן שוחד: "למה עושים לי את זה? בגלל שאני רב" בגלל שאני ספרדי?"
לדבריו, הוא היה נשאר בארצות הברית, שם "אף אחד לא היה יכול להחזיר אותי כי באמריקה יודעים את האמת שלא נתתי שוחד". הוא הוסיף: "תזכרו, הרגתם את הרבנית", ופנה לאנשי התקשורת: "העיתונאים שלוחצים מספיק, מה אתם רוצים? בבקשה, אין לי הרבה כוח".


הרב פינטו לא עלה לטיסה לישראל לאחר שלטענת באי כוחו, הוא התעלף באי כוחו בכניסה למטוס. סנגוריו הגישו לבית המשפט העליון בקשה להארכת ביטול צו עיכוב היציאה מהארץ, שהוצא לו לאחר שהורשע במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה ז"ל, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה. 



סנגורו של פינטו, עו״ד אביגדור פלדמן אמר כי "הוא התעלף בשרוול לפני הכניסה למטוס ואושפז בבית חולים סמוך לשדה, עד שיוכל לעלות למטוס בלילה או מחר".



בשבוע שעבר הורה בית המשפט העליון לפינטו להגיע חזרה לישראל בתוך שבוע ימים, זאת לאחר שדחה את בקשתו להישאר בארצות הברית, שם לדברי באי כוחו הוא שוהה לצורך טיפולים רפואיים. יומיים לאחר מכן הם אף הציגו, לדרישת בית המשפט, את כרטיס הטיסה שעמו אמור היה הרב לשוב לישראל. היום, כאמור, התברר שהרב נשאר בארצות הברית.



בעוד כשלושה שבועות ידון בית המשפט העליון בערעור שהגיש פינטו על העונש שגזר עליו בית המשפט המחוזי – שנת מאסר אחת. פינטו הורשע, על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, במתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר, תת-ניצב ברכה, בהצעת שוחד ובשיבוש מהלכי משפט.