יום הולדת עצוב.



שירה בנקי ז"ל, שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים לפני שלושה חודשים בידי ישי שליסל, הייתה אמורה לחגוג היום (ראשון) את יום הולדתה ה-16.



הוריה של שירה העלו הבוקר סרטון בפייסבוק ובו פרסמו סרטון בו הם מבקשים לשתף את הציבור באבל האישי שלהם ובמחשבותיהם. בסרטון הם אומרים: "שירה לא הולכת השנה לכיתה יא', היא לא תבחן בבחינת הבגרות, לא תלך לשיעור אירובי, לא תתנדב במקלט של ויצ"ו, לא תנגן בפסנתר ולא תשיר".



"שירה שלנו הלכה למצעד הגאווה עם כל הלהט של כמעט בת 16 שחושבת ובצדק שיש להילחם למען עקרונות של חופ וסבלנות", מספרים הוריה.





עוד הם אומרים בסרטון: "שירה שלנו נרצחה כי יותר מידי אנשים שכחו מהי באמת דמוקרטיה ומהי משמעותו של שיח פתוח הבנוי על הסכמה שלא להסכים ועל נכונות לשמוע את האחר ולפעמים אף להשתכנע ממה שיש לו לומר".



לסרטון צורף לינק להרשמה כדי חלק בפעילות ברוח ערכיה של שירה בז"ל, שם נכתב: "אנחנו רוצים ופועלים להביא לכך שמותה של שירה לא יהיה לשווא. בימים אלו אנו אוספים שותפים לדרך, שיהיו מעוניינים להיות מעורבים ולפעול לקידום מרחב ציבורי בטוח ומקבל לכולם".



כזכור, בנקי נפגעה לאחר שהדוקר, ישי שליסל, ששוחרר מהכלא רק כשלושה שבועות לפני המצעד, הצליח להסתנן אל המצעד, שלף סכין ופגע בשישה צועדים. הנערה התמוטטה מיד ונאבקה על חייה מספר ימים עד שנפטרה למרות מאמצי הצוות הרפואי.



בשבוע שעבר, בצעד חריג ביקשה הסנגוריה הציבורית מבית המשפט לשחרר אותה מייצוג של ישי שליסל, הנאשם ברצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים. לטענתה, שליסל הביע את עמדתו הנחרצת כי אם ימונה לו סנגור ציבורי, הוא לא ישתף עמו פעולה. "הייצוג בנסיבות אלה אינו אלא עלה תאנה, בבחינת מראית עין של ייצוג", נכתב בבקשה.



שליסל הואשם לפני כחודשיים בעבירות של רצח, ניסיון רצח ופציעה בנסיבות מחמירות. בדיונים שהתקיימו בעניינו לפני הגשת כתב האישום הוא יוצג על ידי סנגור פרטי, אולם הביע את רצונו שלא להיות מיוצג וכי אינו מכיר בסמכות בית המשפט.