משטרת ירושלים ושב"כ עצרו פלסטיני תושב אבו דיס, בחשד שיזם את הפיגוע ברחוב הגיא במהלך חג סוכות, שבו נרצחו הרב נחמיה לביא ואהרון בנט - כך הותר היום (ראשון) לפרסום.



האיש נעצר ימים אחדים לאחר הפיגוע, כחשוד בשידול וסיוע למחבל. בפיגוע נרצחו שני ישראלים ונפצעו שניים נוספים והמחבל חוסל במקום.
 
מחקירת השב"כ והמשטרה עלה כי קודם הפיגוע פנה המחבל אל תושב אבו דיס וביקש ממנו לסייע בידו לחצות את הגדר כדי להגיע להר הבית. החשוד שנעצר אכן סייע בידו לחצות את הגדר והשניים פנו לכיוון הר הבית. 

בהגיעם למקום, מאחר והובהר כי שניהם תושבי שטחים שאינם מורשים לשהות בישראל, סירבו השוטרים לאשר את כניסתם והם פנו לשער אחר במקום, וגם שם נידחו על ידי השוטרים. בעקבות כך, הבהיר מבצע הפיגוע לחשוד כי בכוונתו לתקוף שוטרים, וזאת מאחר וכעס על סירובם לאשר לו להיכנס להר הבית 
החקירה העלתה כי החשוד הציע לו לעשות מעשה חמור יותר, לקח ממנו כסף, פנה לחנות בעיר העתיקה, רכש סכין, מסר אותה למחבל והציע לו לדקור אזרחים וכל מי שיקלע בדרכו. המחבל קיבל את ההצעה, ביצע את הפיגוע בו קיפחו את חייהם שני אזרחים וחוסל במקום. כאמור, היום תוגש הצהרת תובע נגד החשוד שנעצר בגין שידול וסיוע ולמחבל. 

הפיגוע התרחש במוצ"ש לפני כחודש בצומת הוויה דולורוזה ורחוב הגיא, סמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים. חלבי דקר את משפחת בנט, ולביא - שהתגורר בסמוך ונזעק לסייע להם - נדקר גם הוא.

בנוסף לנרצחים נפצעה קשה אשתו של בנט, אדל (22), ובנו הפעוט בן השנתיים נפצע קל. הבת התינוקת לא נפגעה. בנט, שהצליחה להימלט מהזירה, דיווחה לשוטרים שהיו כ-50 מטרים מהמקום. כוח מג"ב ולוחמי יחידת יואב הגיעו לזירה וירו בחלבי למוות.