מחאת הרשויות בגליל המערבי בעקבות הכוונה לקצץ בהטבות המס לתושבי האזור עולה מדרגה. לאחר השביתה אתמול, היום ייערכו הפגנות המוניות באזור, ייחסמו צמתים מרכזיים ויוקם אוהל מחאה בכנסת. ראשי הרשויות בגליל החליטו להחריף את המאבק ואף להשבית את הרשויות עד להודעה חדשה.

אתמול השביתו ראשי הרשויות בעכו, בנהריה, במעלות ובכפר ורדים את הלימודים במוסדות החינוך העירוניים. היום ראשי ארבע הרשויות מתכננים להוציא את תושבי הערים שלהם לרחובות.
 
החל משעה 10:00 ייחסמו לתנועה הצמתים עין המפרץ ונהריה, ומאות תושבים יעמדו שם עם שלטים ויפגינו נגד כוונת ועדת הכספים של הכנסת לקצץ בהטבות המס לתושבי האזור. על פי המתווה, שקידם יו"ר ועדת הכספים משה גפני, ההטבה שמקבלים תושבי נהריה, מעלות תרשיחא ומטה אשר אמורה לרדת מ־11% ל־9%, ואילו ההטבה שמקבלים תושבי עכו תצומצם מ־11% ל־7%.
 

במקביל יוקם אוהל מחאה מיוחד מול הכנסת ומשלחות של תושבים מהגליל המערבי יגיעו להפגין בירושלים בליווי חלק מראשי הערים, מובילי המאבק. להפגנות יצטרפו גם נציגים מכמה מפעלים בגליל המערבי. בלשכותיהם של ראשי העיריות עכו, מעלות תרשיחא ונהריה קיימת תמימות דעים אשר למטרות המאבק ואופיו. אחד ממקורבי ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט אמר: "אנחנו הולכים עד הסוף, לא ניתן לממשלה הזאת לשדר אטימות ולפגוע ברווחת היישובים שלנו". 
 
בסביבתו של ראש עיריית עכו שמעון לנקרי הוסיפו: "אנחנו צריכים את הטבות המס האלה כדי להתקיים, הן לא מותרות. נכנסים לנו לכיס והעולם שותק".

בסביבת ראש עיריית נהריה ז'קי סבג הבהירו: "מפת הטבות המס המתוכננת חסרת כל היגיון. אם לא ישמעו אותנו נעלה לירושלים - עד שיבינו את השגיאה".
גם התושבים נחושים להתגייס למאבק. רבקה שטרן מעכו אמרה: "התושבים רק מחכים לאות כדי לעשות את הבלגן הנדרש".