הרב שלמה אבינר, מנהיג רוחני בציונות הדתית, התבטא היום (שני) בחריפות נגד שירות נשים בצה"ל וטען שהנשים במדים תורמות לחורבנה של מדינת ישראל. 



בשנים האחרונות מספר הולך וגדל של דתיות התגייסו לשרת בצה"ל, תופעה שגרמה לתגובת נגד בקרב המנהיגים הנחשבים שמרנים יותר בציונות הדתית, בהם הרב אבינר, רבה של צפת שמואל אליהו ואחרים שיצאו נגד התופעה. 
 
אבנרי טען במאמר שעל הנשים הדתיות שטוענות כי שירות לאומי אזרחי איננו מאתגר מספיק עבורן, כי מטרתו של האדם בעולם איננה לחפש אתגרים אלא לנסות ולהתקרב לבורא. אבינר המשיך וכתב: "מדינת ישראל היא בסיס מלכותו של השם בעולם. מי שפוגע בנשמתה של המדינה מזיק למדינה עצמה.  בת שמתגייסת לצה"ל בטענה שהיא מעוניינת לתרום, בהחלט תורמת, היא תורמת להרס המדינה".
 

למרות זאת רבנים מתונים יותר בציונות הדתית אישרו בעבר לנשים לשרת במסגרות שונות בצה"ל. בשנה שעברה האיגוד הרבני בית הילל  פסק כי ההלכה היהודית מתירה לנשים לשרת בצבא.  הארגון הדתי לאומי נאמני תורה ועבודה ביקר את דבריו של אבינר ופרסם הודעה בה נכתב כי התבטאויותיו של אבינר מנותקות מהמציאות בה יותר ויותר נשים דתיות בוחרות בשירות בצה"ל.
"אפשר לסמוך על ילדינו, בנים ובנות, שיפתחו זהות יהודית וישמרו תורה ומצוות גם במסגרת עבודה שפועלת אחרת" נכתב בתגובת הארגון לדבריו של הרב אבינר. הדברים הקשים של הרב אבינר מגיעים לאחר חודש שבו נמצאות לוחמות צה"ל ומג"ב בחוד החנית של השמירה על אזרחי ישראל מפיגועי הטרור.