פרשת שחיתות שיטתית בחברת "נתיבי ישראל", הוארכו מעצריהם של החשודים.



לאחר שהבוקר (שני) פורסם על מעצרים של עובדים בחברה, כעת פורסם שמם של חלק מהמוערבים, בהם הח"כ לשעבר מיכאל גורולובסקי, שהיה חבר מפלגת הליכוד בכנסת ה-16.



הדיונים בבקשות להארכות מעצר של 18 חשודים בפרש התקיימו בפני כבוד השופט מנחם מזרחי. מעצרו של גורולבסקי, ספק ב"נתיבי ישראל" החשוד בקבלת דבר במרמה, סחיטה באיומים ועבירות נוספות, הוארך עד ל-11 בחודש.



שמעון בן דוד, עובד ב"נתיבי ישראל" החשוד בקבלת שוחד ועבירות נוספות. מעצרו הוארך עד ל-11 בחודש. מעצרו של איתן איידלמן, עובד ב"נתיבי ישראל" החשוד במרמה והפרת אמונים, לקיחת שוחד ועבירות נוספות, הוארך עד לשמונה בנובמבר.



כזכור, עובדים בכירים בהווה ובעבר בחברה נעצרו לפנות בוקר בתום חקירה סמויה שנמשכה חודשים ארוכים ושאותה ניהלה היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה. כל המעורבים חשודים בביצוע עבירות שוחד, מרמה והלבנת הון. מדובר בעבירות הנאמדות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.



זה מספר חודשים מנהל מחלק חקירת שחיתות ציבורית בחברות הממשלתיות ביאל"כ שבלהב 433 , חקירה סמויה מורכבת, תוך הפעלת מגוון כלים מודיעיניים, טכנולוגיים וחקירתיים מתקדמים, לאור חשד לקיומו של מנגנון שיטתי, המנוהל על ידי גורמים בחברת נתיבי ישראל, בהם בכירים בהווה ובעבר, אשר חברו לספקים חיצוניים וקידמו העסקתם בפרויקטים של החברה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה שונות. במהלך החקירה הסמויה נחשף והתבסס החשד למספר פרשות שביניהן עוברת כ"חוט השני" שיטת פעולה מאורגנת ושיטתית, לפיה בתמורה לשוחד וטובות הנאה לעצמם ולמקורביהם מקדמים בכירים בחברה את העסקתם של ספקים חיצוניים מסויימים.