אירוע דקירה אירע אתמול בראשון לציון ובסיומו ניסה ההמון שהיה במקום לבצע לינץ' במחבל. כוחות הביטחון הצליחו למנוע את המעשה בניגוד למקרה של הבטום זרהום שנורה לאחר שנחשד כמחבל בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע.



חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התייחסה לכך בפוסט בפייסבוק ובו כתבה: "עוד אחד שרץ נלהב לבצע לינץ' במחבל, אבל בדרך חשב ההמון שהוא-הוא המחבל וכמעט הרג אותו. ועוד מעשה כזה ועוד אחד. לא כולם מדווחים, לפעמים אנחנו קוראים ברשתות החברתיות תיעוד מזועזע של מי שצפו בזה קורה, לפעמים אפילו זה לא. אוי לנו אם זו תהיה שגרת חיינו".



עוד היא כתבה: "לפעמים זה מחבל ולפעמים אדם תמים וחף מפשע ששוכב בתוך שלולית של דם ונופח את נשמתו ביסורים. עוד בעיטה, עוד יריה, עוד חפץ מוטח בראשו. כמו הפטום זהרום מאריתראה, בן 29 במותו על לא עוול בכפו בתחנה המרכזית בבאר שבע. אין גבול לזוועה של אדם חף מפשע מוטל על הארץ ירוי והמון צמא דם עושה בו לינץ'".



גם לינץ' ברוצח רשע ומרושע כשהוא כבר חסר אונים – זו שפלות מוסרית מאין כמותה. פחדנות ועליבות אכזרית שאין קשר ולו קל שבקלים בינה ובין מעשה גבורה של השתלטות על מחבל או פגיעה בו כדי להציל את חייך ואת חייהם של אחרים", כתבה יחימוביץ'.





 

הי זאת שלי, תועבה מוסרית בתוכנו. "ארבעים חמישים איש דהרו לעשות לינץ' במחבל שדקר את סבתא שלי. אבל אף אחד לא ניגש לעזור לה...

Posted by ‎שלי יחימוביץ‎ on Tuesday, November 3, 2015


כזכור, הבוקר התראיינה הנכדה שלה, שגית ברכה-אייזנקוט לתכנית של אפי טריגר בגלי צה"ל ותקפה את חלק מהאנשים שהיו במקום ולא סייעו לסבתה. "מדברים על החברה הישראלית, על כמה היא מאוחדת בעקבות משבר. ואז אתה רואה את תחושת הזעם של ההמון", אמרה ברכה-איזנקוט, "אתם רצים אחרי מחבל כדי שלא יפגע באנשים, בזמן שצריך לעשות דבר אחר.