בשל לקות ראייה והאובך הכבד נסגר הבוקר (רביעי) שדה התעופה באילת להמראות ונחיתות, כך לפי הודעה של רשות שדות התעופה. 48 טיסות מתוכננות להמריא ולנחות במהלך היום, וככל הנראה אלפי נוסעים לא יגיעו לעיר הדרומית. בנוסף לכך, חברת "ארקיע" הודיעה הבוקר כי בשל מזג האוויר והראות הנמוכה, כל טיסות הפנים שתוכננו עד השעה 15:00 מבוטלות.
ערן וינשטיין, שעובד באילת והיה אמור לטוס היום לשדה התעופה שנסגר, סיפר בראיון לגל"צ: "חיכינו לטיסה והודיעו לנו שהשדה באילת סגור. הבנו שגם השדה בעובדה סגור, אז האופציה להגיע בדרך אחרת גם לא קיימת. חבר שעובד באילת סיפר לי שזה דבר חריג מאוד, גם האובך הנראה שם. התכוונתי להגיע למקום למטרות עבודה, כמובן שבדקתי מהי התחזית ואנו יודעים שיש בדרך כלל באובך כזה סגירה של שדה תעופה, אבל לא קיבלנו הודעה מחברת התעופה, עשו לנו צ'ק-אין, לקחו תיקים כרגיל". 
על המצב בשדה סיפר: "מה שקורה זה שיש עוד אנשים שמגיעים לשדה כי לא קיבלנו הודעה. רואים את האכזבה של מי שהיה אמור לנסוע לנופש, זה בהחלט לא נעים. לפי מה שהבנתי גם מהחבר'ה בשדה וגם ממי שבאילת -לא נראה שהאובך יחלוף והשדה יפתח, אני כבר אסע רק בשבוע הבא ויום העבודה בוטל". עוד התייחס וינשטיין להתנהלות של חברת ארקיע, עמה היה אמור לטוס הבוקר: "החברה הציעה החזר כספי והם היו מעל המצופה, החזירו מידית את הכסף ושוחררנו מהשדה. 

אובך גם בתל-אביב. צילום: אבשלום ששוני
 
האובך הכבד הורגש כבר מאתמול ברחבי הארץ. אמש נמדד זיהום אוויר גבוה פי 20 מהרגיל ברחבי הארץ ובמשרד להגנת הסביבה הבהירו כי ריכוזי אבק גבוהים צפויים גם היום בשל ריכוזי אבק גבוהים בכל האזורים. במשרד הוסיפו כי זיהום האוויר החריג הוא במרכז ודרום הארץ. מקו נתניה-אריאל ודרומה, ונע בין פי 1.5 לפי 4 מערך ההתראה, שממנו לאנשים עם סיכון בריאותי יכולות להיווצר בעיות. זיהום האוויר הגבוה נובע מרוחות דרומיות-מזרחיות חזקות שגורמות להסעת אבק מכיוון סעודיה וירדן.
איתן מאז"ה, חזאי המשרד להגנת הסביבה, סיפר שהזיהום והאובך יימשכו גם היום: "הצפי למחר הוא שהאובך והזיהום יימשכו עד לשעות הערב, עם דעיכה הדרגתית משעות אחר הצהריים". כמו כן, היום צפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום ותחול ירידה קלה של הטמפרטורות. בנוסף, ינשבו רוחות מזרחיות ערות בצפון הארץ. 
בחברת החשמל נערכו בעקבות האובך והרוחות החזקות לתרחיש של תקלות ברשת וצוותים הועמדו בכוננות. במד"א פרסמו הנחיות מיוחדות לנוכח האובך והמליצו בפני אלו הסובלים מבעיות נשימה להישאר במבנים עם חלונות מוגפים ולהימנע מפעילות מחוץ לבית. מדובר בין היתר בקשישים, נשים בהריון, חולי לב וחולים במחלות ריאה.
מחברת החשמל נמסר כי "במקרה של חוטים קרועים או פגיעה במתקני חשמל, יש להתרחק מהמקום ולדווח לחברת החשמל".